vad kan vara fel?

M

Magendy

Min häst blev veterinär besiktad idag och var oren höger fram på böjt spår, aningen varm i hovleden. Vet anmärkt även på hovvinkeln och undrade om fång. Har haft hästen sen hon föddes 03 och hon har aldrig haft fång eller varit halt innan. Har gått som "skogsmulle" och inte blivit riden särkilt hårt. Senaste månaden mest gått i hagen...

Vet böjde henne aldrig bak pga hältan fram, men hon var där gallig i båda knäna och visade tendens till obehag när vet rörde vid hennes knän.

Ska givetvis åka in och röntga hästen, men vill ändå höra vad ni på buken har för erfarenhet av detta!?

behöver ett bollplank...

Sv: vad kan vara fel?

Jag skulle vilja rekommendera dig att åka in på klinik för att få en riktig genomgång, ev. med röntgen. Innan man har böjt runtom och ev. bedövat bort är det svårt att säga vad som är orsaken till hältan och vad som ev. är symtom på grundorsaken.

Sv: vad kan vara fel?

hästen ska givetvis in till klinik för röntgen

Liknande trådar

Hästvård Min islandshäst har haft återkommande skador ända sedan jag köpte honom för 2 år sedan. Innan jag köpte honom har han bara gått på bete...
Svar
14
· Visningar
640
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
994
Senast: Sirap
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 759
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 095
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka