Vad kan vara fel? * långt*

Nougat

Trådstartare
För snart 2 veckor sedan markerade min 19-åriga donna på hö.fram, fick vila & bara gå i hage tills på onsdagen, kollades då igen, ren rakt fram, haltade på torsdagen på hö.fram, men var varm i vä.fram :confused:

Denna veckan, på måndagen, gjordes böjprov,longering + springa upp ( böjprovet gjordes av en av mina lärare, som är utbildad djursjukvårdare), markerade lite vä.fram, hon har dessutom en lindrig rörelsestörning på hö.bak ( hon sätter in det benet mer under sig.Störningen är uppkollad, och inget som hon ska ha problem av/ont av)

Varm i vä.fram i tisdags, fick stå i sjukhage med kyllera/linement på ons-tors. då värmen försvann, fick gå ut i vanlig hage med sin hagkompis igår (fredag.)

Var dock varm i benet idag igen! :cry: satte på henne kyllera, hon är pigg & glad annars, värmen sitter lite ovanför kotan, mellan griffelbenen/djupa & ytliga böjsenan, var även varm neråt hoven. ( samma ställe som förra gången också)

Läraren ska kolla henne igen på torsdag.

Någon som kan ha någon gissning av vad som kan ha hänt? :bow:
P.S. Hon har tidigare i livet varit aktiv tävlingshäst & gått MSV, kan det spela roll?, kanske hon inte håller för hoppning längre?.:(

Sv: Vad kan vara fel? * långt*

Kan ju vara vad som helst men en ordentligt veterinärundersökning på klinik där det finns adekvat utrustning bör kunna ge dig svaret. Alltid bättre att veta än att bara gissa. ;)

Sv: Vad kan vara fel? * långt*

Tack för båda svaren, vill också att hon ska undersökas ordentlig på klinik, men djurskjukvårdaren tyckte vi skulle vänta till efter kollen nu till veckan,

jag ska dock puscha på och fråga om hon kan komma tidigare, sedan måste jag få någon som kan köra henne( då mamma är sjukskriven pga skadad rygg & pappa "bryr" sig inte om mig eller hästen:crazy:)

Men hon ska vet.undersökas snarast, jag håller med!, ville bara ha någon gissning som man isåfall kan bolla med vet. om de inte hittar felet.

Liknande trådar

Hästvård Here we go again. Efter mer än 2 år utan skador så råkade vi ut för en hälta igen för en månad sedan. Hästen i fråga är ett finnhäststo...
2
Svar
20
· Visningar
4 559
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
4 421
Senast: pews1972
·
Trav Dagen som jag har fasat för inför varje start kom i tisdags, Belle startade på hemmabanan i ett montélopp men det slutade med en...
Svar
0
· Visningar
2 803
Senast: Tagliabue
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 698
Senast: Karminnie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp!
  • ”Hund” 2005-2010