Vad kan pappan med umgängesrätt kräva?

Sv: Vad kan pappan med umgängesrätt kräva?

Nu har du ju två liknande trådar igång samtidigt, men er son är i alla fall alldeles för liten för att övernatta hos pappan än så länge. Speciellt som han träffar pappan så pass lite dessutom. Det rekommenderas väl inte ens med enstaka övernattningar, typ en natt varannan vecka, förrän barnet fyllt två ungefär?

Min sambo har en son sedan tidigare, som är ca 2½ nu och han får ännu inte övernatta ens en natt! Men där är det mamman som tvärvägrar, trots att familjerätten tycker att det är hög tid att låta sonen få umgås mer med pappan och inte bara en dag varannan vecka. Men vi har lyckats utöka det till lördag + söndag 0900-1700 varannan vecka, fast det har burit emot hos mamman. Hon vägrar gå med på EN enstaka övernattning varannan vecka förrän sonen fyllt tre i alla fall. Sambon har försökt få med henne på samarbetssamtal hos familjerätten, men hon tvärvägrar. :crazy:
 
Sv: Vad kan pappan med umgängesrätt kräva?

Jag kan inte så mycket om vilka regler som gäller men rent spontant tycker jag inte att du ska tillåta övernattningar när han BARA träffar sin son en dag varannan vecka! Dessutom när han BARA träffar sin son en dag varannan vecka tycker jag att han själv ska stå för hämtning och lämning och mat och blöjor.

Elin träffade sin pappa för över en månad sedan, innan dess var det en månad och innan dess en månad och innan dess 21 dagar och innan dess 6 månader..... Så länge han inte börjar ta ansvar för att träffa henne oftare så får han inte ens ha henne själv utan mig. Hon får definitivt inte ens sova över så länge det är så här. Hon känner inte honom, för henne är han en okänd varje gång han träffar henne. Dessutom kommer han inte för att träffa henne så ibland har hon sovit nästan hela tiden han varit här:crazy:

Fast han verkar inte ens vilja det, han bryr sig inte om henne. Nu ska han flytta ännu längre bort. Visst kommer jag att samarbeta med honom, absolut, men då ska han först visa intresse i dottern. Så länge han inte gör det så kommer det att vara så här.

Fast han skryter mycket om henne och hans ursäkt till jobbarkompisarna om varför han inte träffar henne så mycket är att han har tre söner som är struliga som han får ta hand om. Konstigt att han bara står registrerad som pappa till min dotter.....:angel:
 
Sv: Vad kan pappan med umgängesrätt kräva?

När ni ändå pratar om pappans umgängesrätt så hoppar jag in med en fråga.
Är jag en hemskt elak människa om jag förbjuder pappan att ha barnen de helger han är ute och festar(vi snackar festa till 5 på morgonen och MASSOR med sprit)? Med barnvakt när han är ute förståss och under natten och barnvakt på morgonen, innan pappan vaknat..
Men sen då? Jag ser ingen mening med att barnen ska tillbringa en dag med en bakfull pappa.....
Då har jag dem hellre själv...
Är jag hemsk som förbjuder honom att ha barnen dessa helger?
 
Sv: Vad kan pappan med umgängesrätt kräva?

Rent juridiskt vet jag inte hur det funkar,men min åsikt är att att du gör rätt. Jag hade gjort samma sak,umgängena skall ju vara för barnens bästa inte pappans. Kan man inte ens hålla sig nykter när man skall ha sina barn kan man väl inte prioritera dem speciellt högt.

Rent lagligt borde det också vara okej såvida du inte nekar till umgänge annars utan bara de gånger han är full/bakfull.
 
Sv: Vad kan pappan med umgängesrätt kräva?

Nej du är inte hemsk.
Om amn prioriterar festande framför barnen behöver man inte ha barnen heller, för barnen har då inget behov av att umgås med fulla & bakfulla föräldrar.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 029
Senast: Modest
·
Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är...
2
Svar
27
· Visningar
5 689
Senast: Cocos
·
Småbarn Jag vet inte riktigt vad mitt syfte med tråden är, kanske mest söka stöd, höra om andra med liknande barn, få veta hur utvecklingen ser...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
12 118
Senast: Emtherlia
·
Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
61 827
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp