vad kan man säga...vad kan man göra?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare cämela
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 23
  • Visningar Visningar 5 079
Sv: vad kan man säga...vad kan man göra?

Höja trakterna? Hallå???

det är just typiskt... kanske ska ni ta en titt på hovvinklar som de ska se ut, förslagsvis på nån barfotasida där man kan se hur en hov ska se ut utan skor.

bara ett förslag... i övrigt har jag ingen aning.

Hon måste ha skrivit fel. Vem som helst ser ju att trakterna är för höga.

snigelfarmor skrev:
Höja trakterna? Hallå???

det är just typiskt... kanske ska ni ta en titt på hovvinklar som de ska se ut, förslagsvis på nån barfotasida där man kan se hur en hov ska se ut utan skor.

bara ett förslag... i övrigt har jag ingen aning.

Det var just det jag menade.. Naturligt skulle trakterna vara högre!

...men efter som våra rid och trav-djur skos i hela sitt liv så blir fötterna fel ofta då dom inte kan växa naturligt med skor på riktigt ;)

peak skrev:
Har ni kollat henne i munnen? Många "omotiverade galopper" har sin grund där, särskillt sådana som dina du drar i höger tömmen, för att styra ut det gör unt i munnen och hästen hoppar.

jag skulle ha höjt henne i trakterna och kortat tån. växer inte fötterna tillräkligt så att ni får upp trakterna är kilar ett alternativ. genom att ha högre trakter minskar ni genomtrampet..

jo munnen är kolla med jämna mellanrum efter operationer osv. kan ju vara att hon är känslig.

men nu mina vänner var på kliniken om hittade en hovböld som varken jag eller hovslagaren(han borde då sett den) sett innan en var ganska gammal också.

stally ska föröka fixa en bil ska se vad jag ahr på datorn..

tack för alla svar.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan... 20 21 22
Svar
425
· Visningar
37 475
Senast: Snurrfian
·
Hästhantering Jag är så nära på att ge upp min häst jag snart har haft i 1 år. Jag hade sett så mycket framemot att ha häst igen men allt verkligen...
Svar
15
· Visningar
3 348
Senast: Grazing
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)... 9 10 11
Svar
216
· Visningar
23 622
Utrustning Det är väl ingen hemlighet att jag "lågintensivt" letar efter en dressyrsadel till H.H. Jag har en tanke om att först titta ut en dito... 7 8 9
Svar
164
· Visningar
17 588
Senast: Magnum
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kastrering av tik - erfarenheter?
  • Valp 2025
  • Fri tillgång på torrfoder?