Vad kan man få för häst?

F

Ferrari_90

Ska snart köpa mej en ny häst. Har ca 25,000 att använda mej av. Helst av allt vill jag ha en lite smäckrare d-ponny. Den måste vara inriden men behöver ej vara mycket utbildad. Ska helst vara mellan 4 och 12år. Det absolut viktigaste är att hästen är snäll och trygg, den ska helst inte "flyga i luften" för små saker.
kan man få en sån häst för fjuttiga 25 tusen eller ska jag lägga ner dom tankarna?

Sv: Vad kan man få för häst?

Det är klart att du kan även om det inte är enkelt;)

Vi köpte min dotters arab för 19500:angel: visserligen 13 år men underbarare häst får man leta länge efter:love:

Vi letade dock ganska länge, hade en budget ungefär som din, ville inte ge över 35000.

Men med lite tur och med tålamod som en ängel kan du nog hitta rätt häst:love:

Man får ha tålamod och leta runt överallt:) Jag hoppas verkligen det fungerar jag vill leta ny häst (fast unghäst) runt den prisklassen mot våren. Lycka till hoppas du finner vad du söker.

Klart du kan. Du kanske inte kan få en som är tävlad mycket, men visst kan man hitta pärlor ändå.

Kolla i försäljningsstall, de brukar ha Bra hästar till ett billigt pris.

Klart du kan. Du kanske inte kan få en som är tävlad mycket, men visst kan man hitta pärlor ändå.

Kolla i försäljningsstall, de brukar ha Bra hästar till ett billigt pris.

jag har tre st bra hästar och en shettis och alla köptes under 10.000.. visserligen va dom inte inridna då men ändån:p så visst bör du väl kunna hitta dig någon bra liten ponny:)

Ja, jag tror du kan hitta häst för de pengarna. Ha tålamod, köp inte första bästa bara för att priset är bra. Leta länge och noga, det finns pärlor till bra priser. (Jag har en egen pärla, kostade jämt under trettio tusen, och tränas/tävlas idag med goda resultat i dressyr).

Jag har köpt ett par hästar till riktigt bra priser genom att sätta in en köpes annons på det jag söker o kortfattat vad jag har att erbjuda.

Köpesannonser anser jag äver är ett MKT smidigt och bra sätt att sälja häst på...Jag ser vad personen söker och om min häst passar till detta. Det kan spara mkt telefontid och provridningar :)

Du kan även ha lite is i magen ett litet tag, det börjar bli kallt ute och det finns tyvärr alltid hästar som inte får plats...

Visst finns det guldklimpar i den prisklassen också! Men som många sagt, ta dig tid att leta.

Däremot tycker jag att du ska hålla dig ifrån försäljningsstall!! Hästarna (ofta importer) är billiga av en anledning... Och en hästhandlarelivnär sig på att köpa billigt-sälja dyrt, till skillnad från privatperson som tröttnat/vuxit ur/fött upp själv osv.

Lycka till! :banana:

Det fungerar nog, köpte min ponny för just 25. Superfin och trevlig, lite busig kanske, och bara 4, men orädd. Det går! :)

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 894
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 375
Senast: mamman
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 155
Senast: Juli0a
·
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 660

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka