josefinefreed
Trådstartare
Hejsan! Idag då jag kom till hästen runt 7-tiden ungefär, står han och tokstampar i marken med ena benet (samma ben han fått behandlat 2ggr).. tänkte inte mer på det förrän jag kollar till benet, och där han är rakad och har fått behandling, är alldeles svullet, man ser inte senor elr konturer man tidigare sett där.
Jag får panik och ringer veterinärer och våran ridskolechef, alla säger att det inte kan ha något med behandlingen, sprutan att göra, då det gått över 2,5 vecka sedan det gjordes.
En till som har häst på betet kom ner och kollade, hon sa att det kunde vara bromsbett.
Vad tror ni? Vad kan orsaka att hästen står och tokstampar i backen och är där med huvudet och "kliar" och grejsar.
Vi la på jodopax-gel och det sved som bara den tyckte hästen, men efter det slutade han stampa iallafall.
Snälla skriv vad ni tror.. blir tokig på min lilla otursfågel.
Det är alltså skinn som är borta ifrån den inringade fläcken:
Jag får panik och ringer veterinärer och våran ridskolechef, alla säger att det inte kan ha något med behandlingen, sprutan att göra, då det gått över 2,5 vecka sedan det gjordes.
En till som har häst på betet kom ner och kollade, hon sa att det kunde vara bromsbett.
Vad tror ni? Vad kan orsaka att hästen står och tokstampar i backen och är där med huvudet och "kliar" och grejsar.
Vi la på jodopax-gel och det sved som bara den tyckte hästen, men efter det slutade han stampa iallafall.
Snälla skriv vad ni tror.. blir tokig på min lilla otursfågel.
Det är alltså skinn som är borta ifrån den inringade fläcken: