T
Tvistjarna
Ja undrar vad som är bra å vad som itne är bra att ge för mkt till fånghästar av! Tex: äpplen?, morötter?, betfor?, m.m!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag håller med dig, och det blir kanppas bättre när veteriänrer säger att fång hästar ska svältas, ägarna vill gärna tro att dom som säger sådana saker vet vad dom pratar om....bara en fundering jag har: Så tycker jag att folk med fånghästar verkligen borde vara mer noggrann med HUR foderstaten ställs. Oftast läser jag att: den får minimalt med grovfoder samt minimalt med det eller det...
Nej, det tror jag inte att dom har. För om dom hade koll så skulle dom inte ha några problem eller hur?så egentligen undrar jag om folk verkligen har koll på vad dom ger.
http://www.uq.edu.au/~apcpolli/VE411/book/article/98c/Mynta2 skrev:Åh !...Det har jag missat...fast är ju inte så hemskt bevandrad i engelska sidor..även om det händer i mina ljusa stunder när jag känner mig extra smart ;-). Har mest studerat forskning&resultat av den här hemma..och det senaste jag läste (kanske förlegat nu ) var en massa studier&dyl där dom INTE lyckades framkalla fång hur än dom betedde sig. Tar gärna emot länken ...*fram med forskningen*
Det är ju faktiskt så att OAVSETT om hästen har haft fång elelr inte så har den SAMMA näringsbehov som förut och detta måste ju naturligtvis täckas! Att INTE göra det är faktiskt likställt med djurplågeri!Rikkan skrev:Citat:
...bara en fundering jag har: Så tycker jag att folk med fånghästar verkligen borde vara mer noggrann med HUR foderstaten ställs. Oftast läser jag att: den får minimalt med grovfoder samt minimalt med det eller det...
Jag håller med dig, och det blir kanppas bättre när veteriänrer säger att fång hästar ska svältas, ägarna vill gärna tro att dom som säger sådana saker vet vad dom pratar om.
Citat:
så egentligen undrar jag om folk verkligen har koll på vad dom ger.
Nej, det tror jag inte att dom har. För om dom hade koll så skulle dom inte ha några problem eller hur?
ameo skrev:http://www.uq.edu.au/~apcpolli/VE411/book/article/98c/
(jag hoppas det finns kvar där, har inte kollat.. )