Vad kan en alkoholist få för hjälp?

@Texaz AA-möten dagligen finns i en del kommuner, t.ex. Malmö, här i Sverige också. (Eller var det inte så du menade?)

Just Malmös AA-mötesschema har jag orimligt bra koll på efter att varje vecka ha planerat permissioner till just sådana. Dessutom får jag ofta höra de intagnas synpunkter på de olika mötena och det kan verkligen skilja sig mellan olika individer trots att de besökt samma möte.
 
Det har Frälsningsarmén o Pingstkyrkan oxå gjort, tillsammans med diverse konstiga religioner/sekter gjort.

Men Länkarna kallar jag inte för sekt. De är politiskt och religiöst obundna, och består av före detta missbrukare som vet hur helvetet på jorden kan vara. Inga pekpinnar här, inte.
 
Som medberoende utvecklar du omedvetet en massa beteendemönster som sedan blir en del av din personlighet. Det är tyvärr ofta oundvikligt i närheten av en alkoholist. Vi har en massa gemensamt, anhöriga och nära till beroende.

Googla lite på medberoende så kommer du att få mer information. Det här behöver man hjälp med att bryta.
 
  • Gilla
Reactions: MM

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 431
Senast: Amha
·
Skola & Jobb Jag behöver era goda råd. Jag hade tänkt fråga om det är någon här som är bra på konflikthantering, men jag tror nog inte det är där som...
2
Svar
33
· Visningar
2 733
Senast: Tora
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 053
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
0
· Visningar
409
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp