Vad kan en alkoholist få för hjälp?

@Texaz AA-möten dagligen finns i en del kommuner, t.ex. Malmö, här i Sverige också. (Eller var det inte så du menade?)

Just Malmös AA-mötesschema har jag orimligt bra koll på efter att varje vecka ha planerat permissioner till just sådana. Dessutom får jag ofta höra de intagnas synpunkter på de olika mötena och det kan verkligen skilja sig mellan olika individer trots att de besökt samma möte.

Det har Frälsningsarmén o Pingstkyrkan oxå gjort, tillsammans med diverse konstiga religioner/sekter gjort.

Men Länkarna kallar jag inte för sekt. De är politiskt och religiöst obundna, och består av före detta missbrukare som vet hur helvetet på jorden kan vara. Inga pekpinnar här, inte.

Som medberoende utvecklar du omedvetet en massa beteendemönster som sedan blir en del av din personlighet. Det är tyvärr ofta oundvikligt i närheten av en alkoholist. Vi har en massa gemensamt, anhöriga och nära till beroende.

Googla lite på medberoende så kommer du att få mer information. Det här behöver man hjälp med att bryta.

• Gilla
Reactions: MM

Liknande trådar

Kropp & Själ Pga mediciner (tidigare och inte nu längre) och från början tunt hår och att man inte direkt blir yngre så är mitt hår ... ja hemskt...
Svar
19
· Visningar
877
Senast: Raderad medlem 142658
·
Skola & Jobb Hur hade ni hanterat denna situationen? En manlig kollega till mig skickar denna bilden i vårt grupp teamchat och skriver "kanske något... 2
Svar
24
· Visningar
2 310
Senast: Enya
·
R
Kropp & Själ Jag har en fobi, som jag levt med mer eller mindre så länge jag kan minnas. Det är något jag är van vid att leva med, och som jag nog... 2
Svar
26
· Visningar
2 066
Senast: warg
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 209
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Mellanpudel
  • Valp 2025