S
Sanidy
Där jag har ritat en liten cirkel så har min häst fått en lite knöl. Ganska diskret liten knöl är det. Jag är givetvis livrädd att det ska vara spatt. Hästen har inte varit halt och är i tävlingskondition och rör sig bra. Bra musklad och framåt och positiv är han. Men så imorse när jag kom till stallet märkte jag då denna knölen.
Jag har ingen bra bild men kan ta en när jag är i stallet i eftermiddag igen. Men som sålänge bild kanske någon kan säga om jag bör vara väldigt orolig eller om det faktiskt finns en chans att det inte skulle vara spatt.
Ingen värme eller liknande är det, ingen ömhet.
Jag tycker att det är svårt att känna utanpå vad det är som känns egentligen men ungefär såhär som bilden nedan känns det. Drar man ganska hårt på knölen uppåt så går benet vidare om man säger så, det sitter ihop.
Vart är det knölen som dom får av spatt brukar sitta? Är det över glidlederna och känner man det då? Jag försökte också palpera lederna så gott jag kunde, trycke ganska så hårt och jag märker ingen skillnad från hur han varit innan.
Kan det vara skankbenet som jag tror knölen sitter på, sitter skankbenet där ens
Nu gör jag väl bort mig totalt antar jag.
Otroligt tacksam för svar.
Jag har ingen bra bild men kan ta en när jag är i stallet i eftermiddag igen. Men som sålänge bild kanske någon kan säga om jag bör vara väldigt orolig eller om det faktiskt finns en chans att det inte skulle vara spatt.
Ingen värme eller liknande är det, ingen ömhet.
![Tiger108.jpg](http://i255.photobucket.com/albums/hh153/kaknet/Tiger108.jpg)
Jag tycker att det är svårt att känna utanpå vad det är som känns egentligen men ungefär såhär som bilden nedan känns det. Drar man ganska hårt på knölen uppåt så går benet vidare om man säger så, det sitter ihop.
![p7021610_95169517-1.jpg](http://i255.photobucket.com/albums/hh153/kaknet/p7021610_95169517-1.jpg)
Vart är det knölen som dom får av spatt brukar sitta? Är det över glidlederna och känner man det då? Jag försökte också palpera lederna så gott jag kunde, trycke ganska så hårt och jag märker ingen skillnad från hur han varit innan.
Kan det vara skankbenet som jag tror knölen sitter på, sitter skankbenet där ens
Otroligt tacksam för svar.
Senast ändrad av en moderator: