Vad kan det vara?

_Sascha_

Trådstartare
En väns häst har nu på typ 2 veckor fått jättemycket flagningar (vad ska man kalla det?) i öronen, det är som vita små flarn som lossnar.
Någon som vet vad det är? Är det farligt? Kan det behandlas?
Hon verkar ju inte lida av det men man vet ju aldrig vad det kan vara.

Sv: Vad kan det vara?

Hej.

En kompis som har sin häst i mitt stall hade samma grej i början när hon hade honom. Kommer inte ihåg vad det var men tror det var nån slags svamp. Hon fick iaf rådet från veterinär att badda med svag jodopax lösning varje dag.. Nu har en vit fläck i varje öra men det flagar inte längre..

Okej tack! Nu kommer iofs en vetrinär på torsdag, så då kan vi fråga då.. Men om han inte vet ska vi prova ditt förslag :)

En väns häst har nu på typ 2 veckor fått jättemycket flagningar (vad ska man kalla det?) i öronen, det är som vita små flarn som lossnar.
Någon som vet vad det är? Är det farligt? Kan det behandlas?
Hon verkar ju inte lida av det men man vet ju aldrig vad det kan vara.

Hej!

Det finns ett öronvirus som kallas "Arual plaque" som ger vita plack i öronen.

MVH/Carina

Liknande trådar

Hästvård Jag undrar om det är fler med äldre hästar som upplevt att deras häst verkar lite senila? Jag har en 20 +häst som börjat uppvisa lite...
Svar
7
· Visningar
963
Senast: Sirap
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
717
Senast: tara
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 371
Senast: Stergo
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
933
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka