Vad kan det vara?

dengra

Trådstartare
Hej! Jag undrar om någon av er kloka bukare kan ha en aning min vad min häst har fått?

Veterinärbesök ska göras på tisdag, men man blir mer och mer orolig för varje dag så ;)

Har inte haft hästen själv på ett halvår, men nu när jag har henne själv kändes hon inte som vanligt. Jag tänkte att det nog bara beror på att jag inte har ridit henne på så länge och att hon går framåt i utbildningen. tillslut tog jag kontakt med en hästmassör som hittade en del stelheter, bland annat vänster bakknä samt höft.
Hon skoddes om och även det en ny hovslagare, som hittade en del felaktigheter i förra skoningen till exempel att broddarna stack upp mellan hoven och skon samt att hon var lite snett verkad bak.
Återigen tog jag kontakt med hästmassör fö det kändes fortfarande inte okej, bogbladen är snea och bakknäna var inte hundra. Fick tipset om att massera dessa.

Men nu är saken den att det har utvecklats. När hon går rycker hon till i bakknäet, i morse var hon riktigt stel och lyfte benet mer upp än fram när vi skulle till hagen. Testade backa henne men hon undvek in i det längsta att lyfta benet bakåt, gjorde det till slut utan resultat. Så vad tror ni? Hästen är i övrigt pigg och glad, har varken gallor eller svullnad ingen feber osv.

Liknande trådar

Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
10 066
Senast: Bee
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 879
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 026
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 773

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka