Vad kan det vara? *orolig*

W

Willebillebus

Här är symptomen:

*dricker ganska mycket (dock ej oerhörda mängder)
*kissat inne på natten ett flertal gånger, trots sen kvällskiss och tidig morgon.+ att jag ställt undan vattnet till natten.
*Ganska slö, och blir trött fort. Dock lekfull och håller bra kontakt.
*Gått upp i vikt
*Ingen feber och ser "pigg" ut på ögonen

Hon har precis löpt och brukar vara lite slö då, men jag tycker det borde släppt nu.
Jag brukar släppa ut henne på en "mitt i natten kiss" under löpet då hon är uppe en del på nätterna då. (kan hon ha blivit "van" att kissa på natten pga, det?)

Kan tillägga att senaste tiden har jag inte orkat att ge hundarna den motion dom är vana vid pga, jobbig graviditet.
Kan hon ha tappat konditionen?

Jag sitter och river mitt hår och det enda jag kommit fram till är diabetes, men då borde hon magra, och inte bli tjockare eller?

Har beställt veterinär tid till nästa vecka, men jag hinner grubbla ihjäl mig till dess!

Vad tror ni på?

Sv: Vad kan det vara? *orolig*

Har hon gått upp i vikt eller är hon svullen?
Kan möjligtvis vara livmoderinflammation...eller urinvägsinfektion. Kolla deffinitivt med veterinär snarast möjligt.

Jag har också tänkt på det, men borde hon inte ha feber då?

Vet. tyckte inte det var någon brådska, eftersom hon inte har feber men ska jag propsa på en tidigare tid tycker du?

Tillägg: läste på lite om livmoderinflammation, de behövde inte ha feber och alla symptom stämde!
Så det blir vet imorgon !!

En fråga till: Täcker försäkringen en ev. operation? Har vanlig veterinärvårdsförsäkring.

Senast ändrad av en moderator:

Enklast är att ringa och fråga ditt försäkringsbolag. Kan skilja mellan dom olika bolagen. Bättre att gå en gång för mycket till veterinären än en gång för lite. Lycka till.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 248
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
1 010
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 219
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Min tik som blir 3 år om 2 månader blir så väldigt markerade mot yngre hundar när de är lösa. Är det "normalt" för en tik som är typ...
Svar
1
· Visningar
771
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix