Vad kan det vara med honom?

Estivuz

Trådstartare
Kissen (9 månader gammal) har inte ätit på 3 dagar! Han är jättehänging och alldeles tom i blicken. Normalt sett så äter han som en häst och är alltid pigg och busig.
Dricker gör han iaf som tur är, igår surplade han i sig pyttelite fil...
Ska ringa veterinären idag, men undrar om ni har ngn aning om vad det kan vara?

Han skulle egentligen ha kastrerats imorgon men det tänker jag inte göra eftersom han inte mår bra. Han skulle aldrig klara av en kastering då...

Är väldigt orolig, han är inte direkt tjock heller så det finns inte mycket att ta ifrån så att säga...

Sv: Vad kan det vara med honom?

Svårt att säga vad det kan vara, men pallra dig till veterinären illa kvickt. Katter klarar inte av längre svält, deras lever tar stor stryk då!

Fått tag på veterinär ännu?

Mamma är hos veterinären nu.
Igår var han faktiskt lite bättre, åt kanske 4 matskedar mat och lite fil. Drack gjorde han också. Jag tycker dock fortfarande att han är väldigt hängig och loj. Dessutom kom det nått äckligt slem :eek: ur rumpan på honom igår...

Håller tummarna för att det går bra hos vetten!

Dricker gör han iaf som tur är, igår surplade han i sig pyttelite fil...

Hur är det med katter och laktosintolerans? Tål de mjölkprodukter när de är unga lr? Vet att de blir intolernata sen iaf, men är inte så säker på hur det är när de är små, men han är ju nio månader så att låta bli filen kanske vore en bra idé?

Hur är det med katter och laktosintolerans? Tål de mjölkprodukter när de är unga lr? Vet att de blir intolernata sen iaf, men är inte så säker på hur det är när de är små, men han är ju nio månader så att låta bli filen kanske vore en bra idé?

ja, såvitt jag förstår tål de mjölk som unga. Många som vuxna också, men det kan man inte räkna med. Det är därför det är allmän mjölkvarning...

Fil, liksom yoghurt, har inte så mycket laktos som vanlig mjölk, varför det är många katter som är inte längre tål mjölk så bra som klarar sig yoghurt och fil bra.

Men det är klart, tills man vet vad det är kan det vara smart att vänta med filen.
Fast är man säker på att katten tål fil innehåler ju fil både näring och vätska...

Mamma är hos veterinären nu.
Igår var han faktiskt lite bättre, åt kanske 4 matskedar mat och lite fil. Drack gjorde han också. Jag tycker dock fortfarande att han är väldigt hängig och loj. Dessutom kom det nått äckligt slem :eek: ur rumpan på honom igår...

Slem med avföring kan tyda på en irriterad tunntarm. Det behöver inte vara allvarligt men definitivt något att hålla koll på.

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 594
Senast: Sassy
·
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 610
Katthälsa Jag har skrivit om att Kjellie grävt i min mans stora chilikrukor. Jag har tänkt att han antagligen är osäker/stressad eftersom han nyss...
Svar
6
· Visningar
1 558
Senast: Bapelsin
·
Katthälsa (Med hänvisning till min tidigare tråd om torrfoder till mager katt, ”N”, detta är min andra katt :meh:) ”P”: kasterad katthona, Devon...
Svar
7
· Visningar
1 094
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama