vad kallas färgen?

Sv: vad kallas färgen?

Katten är blå. Kan vara smoke, blåsmoke.

ah! då är det ju som Ccr-gener på häst, som bleker brunt till gult i enkel upplaga. I dubbel blir det nästan vitt.

Nej, inte riktigt. Dilutionsanlaget på katter bleker både rött och svart pigment, och är recessivt, dd. Svart bleks till blått och rött till creme.

KL

Då kanske jag kan få svar på vad denna färgen heter. Både mamman och dottern har den, och det finns ett par andra honor här omkring som ser likadana ut.

P1010041.jpg

Den stora katten är en svartsköldpadda och den lilla ser ut att vara bruntabby, men det är en väldigt svår bild att bedöma färg på den lilla efter.

Liknande trådar

Övr. Katt Vad har kattungen egentligen för färg? Han är brun, inte riktigt chokladig utan mer 'dassig' brun. (Tycker pälsen är silvrig i botten...
Svar
18
· Visningar
890
Senast: MissFideli
·
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
421
Senast: KeeNine
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
842
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Vad tusan är det för färg på mitt yrväder ?:) mörkt ansikte,mörka tassar. Undersida svans lite randig. I visst ljus svart/grå, i annat...
Svar
7
· Visningar
723
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama