vad kallas den?

Sv: vad kallas den?

www.ladugardsinrede.se under länken skyggläder finns denna att beställa.

HUVUDSKYDD
Tillverkad i kraftigt textilmaterial, med yllefoder. Material: bävernylon, ylle. Färg - Svart.

Artnr: 12833 Pris inkl. moms: 225.00

Den används för att skydda mot grusstänk. Vi har använt huvan utan ögonen (på en del modeller är de inte avtagbara) på en häst som på något sätt blev säkrare och inte galopperade så lätt om hon hade huvan. Alltså även utan ögonen, då borde den inte ha så stor effekt egentligen, men det hade den på henne. Det var nog en känsla av trygghet för henne, tror jag. Flummigt, men det fungerade.

shoppen på färjestad säljer oxå såna huvor om du hellre vill åka dit än att beställa från internet ;)

okej ! :idea: får ta o kika förbi där då.. synd att ja missade det när jag var där igår !

okej.. dom hänger rakt fram när man kommer in.. på samma ställe som ryckhuvorna :idea:

Finns på börjes för en "billig" peng. Alla fall billigare än i en riktigt travsportsaffär. dom har både sånna med "galler" för ögonen och typ flughuvor.

I.B har de på alla sina hästar. Börjar undra om de inte är särför dom stannar eller inte vill springa eller ja, galopperar oxå...

I.B har de på alla sina hästar. Börjar undra om de inte är särför dom stannar eller inte vill springa eller ja, galopperar oxå...

eller för att hon vill ha hela selkammaren på sina hästar för att se speciell ut.. :devil:
är det inte konstigt att alla hennes hästar har samma problem som travhästar då alla har samma utrustning = hela selkammaren.

:angel:

eller för att hon vill ha hela selkammaren på sina hästar för att se speciell ut.. :devil:
är det inte konstigt att alla hennes hästar har samma problem som travhästar då alla har samma utrustning = hela selkammaren.

:angel:
Hehe jo! En hade till o med dubbla stänksydd över nosen :-)
Hade jag skrivit en annan sak som hon tänkte sätta på hade du o ni andra skrattat hjäl er! :-)
Fast nu diskuterar vi de inte här... tillhör ju inte tråden!
Ha de bra!

Jag klankar inte ner på henne o de var absolut inte mening att de skulle låta så utan jag skrev de mest som en kul grej det där sistnämnda jag skrev (de var nåt jag o hon prata om som skämt själva för den delen). De första jag skrev menade jag.
Just I.B har lärt mig så otroligt mycket om trav dom åren ja var där! Jag fick vara med om några av framgångarna oxå! Det roligaste var när "vi" vann Derbyhoppet helt oväntat.
Men tillbaka till stänkhuvan så det jag skrev att de KANSKE var därför hästarna bromsa o var sega i loppen. Alla hästarna behövde säkert inte ha "ögonen". Men hon var rädd om deras ögon o att dom inte skulle få grus i dom.
Men självklart ska hästar som behöver nät ha det o vill man ha det ändå så var så god!
Balerina, där fick du nånna namn till på mössan ;-)

Jaa, tack så mkt alla som svarat ! :banana:

anledningen till att jag frågar är att jag såg en bild på min varmbloding från när han gick kval. (hos förra ägarna, proffsträning)
Jag har själv aldrig behövt använda en sådan, så jag blev nyfiken på varför han hade den.
Han är väldigt feg av sig, rädd för det mesta. Kan det vara därför han hade den?
Jag har inte kört honom tillsammans med andra hästar än (av olika anledningar), så jag vet inte hur han beter sig då. Han kanske är stänkrädd?

Ingrid Bengtsson har haft större framgångar än de flesta amatörer.

vi har inte klankat ner på hennes talang eller resultat - uatn skämtar mest om att hästarna har hela selkammaren på huvet. (vilket alla i alla travstall som jag varit i skrattar åt, det ser ju lustit uta att alla hästar ska ha alla dom grejorna på sig.) för idag förespråkar man ju att man ska ha hästarna så ren som möjligt - men hon gör tvärt om. därför blir det lätt en snackgrej! men det har ingenting om hennes kunskap att göra!!!

Liknande trådar

Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
309
Senast: Unafraid
·
Utrustning Nej, jag har inte testat strömmen i tråden ännu. Men nu när jag hade dragit om alla trådarna i hagen och satt igång aggregatet (nät)...
Svar
2
· Visningar
247
Hemmet Det är +20 i (hyres)lägenheten när vi mäter temperatur en bit in, men lägenheten känns kall. Vi bor på 1a våningen och har källaren...
Svar
14
· Visningar
801
Senast: jemeni
·
Övr. Hund Egentligen en fortsättning på min tråd om att campa med hundar men frågan är lite specifik och kanske är det fler som undrar. Jag...
Svar
3
· Visningar
614
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka