Vad jobbar ni med

Jag är verksamhetsutvecklare i en mellanstor kommun i Norrland. Jag blev färdig socionom för tio år sedan och har arbetat som "socialtant" sedan dess. Jag arbetar nu med utvecklingsuppdrag inom det sociala arbetet samt utreder granskningsärenden från Socialstyrelsen. Jag föreläser en hel del om kommunjuridik och dokumentation. Jag älskar mitt jobb! :D

10329068_10204620176174580_3903515385342638266_n.jpg



Har en egen unghäst på fem år som jag främst rider för motionens skull, och för att få frisk luft!
.
 
Tycker det är så intressant att läsa om vad folk kan ha för olika yrken och varför dom valt det, att det även är hästmänniskor kanske spelar in på vad man vill jobba med?
Berätta hör ni! :)

Jag själv är jobbsökande då jag precis lämnat gymnasiet så mitt är inte så intressant :wtf:
Jag jobbar heltid med islandshästar. Har eget företag där jag mestadels tar emot träningshästar ,men har även lite lektioner och räknar foderstater. Är inhyrd som instruktör på en ridskola 4 dagar i veckan och sköter allt "vardagsjobb" på gården. Har mina träningshästar + egna hästar inhyrda på gården/ridskolan och bor även här :) Jobbar 5-6 dagar i veckan och tider ca 8-20. Långa men roliga dagar.
Anledningen till varför jag valde att jobba med hästar kanske inte är jätte svårt att lista ut ;) : Jag ÄLSKAR hästar!!
 
Jag jobbar på ett Sibylla kök. Inget glamouröst jobb men allt runtikring passar såååå bra med hästeriet!! :love:
Tiderna, schema, ledighet, chans att få mer tider, närheten och sen trivs jag blad gästerna också. Klarar mig bra på lönen (har iofs inget liv förutom hästarna så det går inte åt så mycket pengar).
Jobbar alla tider på dygnet utom natt (sommaren till 01).

Inget jag vill göra hela livet men tills jag kommer på vad jag vill bli får det duga, kan lätt kombiera detta med plugg. Plussen med att jobba där är fortfarande fler än minusen och jag kan inte se mig sjäv med ett 7-16 jobb, skulle bli tokig om jag inte hade dagarna lediga.
 
Jobbar på McDonalds och har gjort det i 3 ½ år nu. Inget jobb jag skulle rekommendera till någon, men man får lön och det är väl det som räknas tills jag hittar ett annat jobb.
Jag jobbar mellan 50-75 % och det blir runt 20-30 h i veckan så brukar hinna med att åka ut till hästen :)
 
Undersköterska inom äldreomsorgen, inriktning demens.
Trivs kanonbra med mitt jobb och tycker det går finfint ihop med hästägandet( många lediga fm och lediga dagar mitt i veckan så jag hinner rida den ljusa tiden så här års tex ), enda problemet är väl att jag jobbar en hel del kvällar och helger som krockar med träningar och ev tävlande då.
 
Jobbar som kvalitetsansvarig på ett IT-företag inom eHälsobranschen. Företaget ligger i Stockholm men jag sitter hemma och jobbar (Skåne). Flyger upp till kontoret ca varannan vecka. Perfekt upplägg som gör att jag hinner med mycket mer ridning när jag slipper resväg till och från jobb (är hellre borta 1-2 dagar varannan vecka).
 
Jag jobbar på tullen, funkar jättebra med hästlivet - oftast. Vi jobbar 3-skift och lite längre pass än normalt, så med arbetstidsförkortning pga skift är det ganska få dagar jag faktiskt jobbar :p Nackdelen är om det blir övertid på ett pass och jag ska jobba dagen efter, då är det jobbigt att hinna med stallet också. Nu är vi ett litet stall där vi hjälps åt så det brukar inte vara något problem. Lönen är helt okej, när min man är färdigpluggad kommer vi alla gånger ha råd med en häst var :angel:
 
Jag är linjeledare över 25 personer, be mig inte beskriva vad jag gör för det blir en hel novell :D. Jobbar fm 05:45- 14:15 och det passar mig perfekt, hinner med både familj, hund, de andra djuren och min unghäst. Får lite ont i magen när det snackas om att ändra arbetstid..
 
Jobbar som projektledare inom skyltbranschen. En del resor, kundbesök men annars mest kontorsgöra.

Trivs superbra förutom att jobbet ligger 170 km (:D) från hemma så bor borta i veckorna.
Löst det med pålle med medryttare mån-tors.
 
Jag jobbar på en skrot, i kassan och jag gör även en hel del kontorsarbete så som betala räkningar osv.
Jobbar 8-17 de flesta dagarna så det är ju inte optimala tider när man har häst. Men det går bra ändå då jag har en halvdag ledigt i veckan och stallet bara 3,5 km från jobbet.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 073
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
5 757
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
11
· Visningar
820
Senast: Sassy
·
Skola & Jobb Läser en artikel i tidningen där en man belåtet berättar hur han slutat jobba, flyttat från storstaden till en mindre stad. X hade...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
8 029
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Svårläkt sår
  • Atletix

Omröstningar

Tillbaka
Upp