Vad jobbar ni med

Jodå :)

Jag har rätt till lönebidrag sen två år tillbaka men det har inte hjälpt något. Jag är inte attraktiv på arbetsmarknaden och kommer aldrig bli.
Aaa, tänkte bara så att det alternativet inte var missat då jag vet att andra varit hjälpta av det :)
Och Af är ju tyvärr väldigt beroende av vilken handläggare man får om dom hjälper en överhuvudtaget.

/Camilla
 
Aaa, tänkte bara så att det alternativet inte var missat då jag vet att andra varit hjälpta av det :)
Och Af är ju tyvärr väldigt beroende av vilken handläggare man får om dom hjälper en överhuvudtaget.

/Camilla

Handläggare har jag 2 st som är superbra!!

Är inskriven på ett program för funktionshindrade och träffar en av mina handläggare minst två ggr i månaden, senast idag.
Vi söker jobb tillsammans och han följer med om jag skulle få komma på intervju och skulle jag få en anställning är han med i bakgrunden i ett år och har kontakt med min arbetsgivare.

Kan inte klaga direkt :)
 
Handläggare har jag 2 st som är superbra!!

Är inskriven på ett program för funktionshindrade och träffar en av mina handläggare minst två ggr i månaden, senast idag.
Vi söker jobb tillsammans och han följer med om jag skulle få komma på intervju och skulle jag få en anställning är han med i bakgrunden i ett år och har kontakt med min arbetsgivare.

Kan inte klaga direkt :)
Faktiskt helt underbart och höra att det finns dom som hittat rätt på AF för dom som inte gjort det är tyvärr många fler :)
Hade själv visserligen bara 9 månader som arbetslös, men hade nog kunnat slippa i alla fall 6 av dom om jag fått min sista handläggare först. För han bara tittade på cv och konstaterade att med detta cv kommer du inte få jobb och satte sig och gick igenom deras utbildningskatalog och skickade mig sen på utbildning som gav jobb till och med innan avslutad utbildning.

/Camilla
 
Jag jobbar som kock och för ovanlighetens skull 7-16 vardagar.
Vissa kvällar och nån enstaka helgdag. Råkar ha mycket ansvar(skänsla) så titt som tätt drar timmarna iväg. Vinterhalvåret blir det ju ridning i mörker, vilket jag personligen inte bryr mej så mycket om. I övrigt har jag eget stall, en hjälpande sambo och hästarna fri tillgång på grovfoder. Funkar hur bra som helst trots endel långa dagar.
Bor på landet och har 20 minuters bilväg till jobbet. Närmare än så kan det nästan inte bli där jag bor förutom de (få) som arbetar på orten.

Började arbeta dagen efter studenten och har arbetat upp mej från hotellstäd genom kallskänk och disk , fortsatt som servitris och sen till kocktjänsten. Serverar även endel fortfarande och har endel kontorsjobb iom kockjobbet.

Hur jag hamnade i min branch vet jag nog egentligen inte, var egentligen inte jätteintresserad på den tiden- det har växt fram. Valde mellan naturvetenskaplig linje och Hotell/restaurang (!?)
Hade betyg nog att välja och vraka, jag skulle kunna läst många år till utan problem, även enbart teoretiskt och har läshuvud. Valde ändå HR sen :p Har inte ångrat mej dock ;)
 
Hankar mig fram på ströjobb, efter att jag förlorade mitt tidigare jobb pga lång sjukskrivning efter att sonen gått bort.

Har nu timanställning på seminstation, lågsäsong just nu, så inte så många timmar. Är dock för tillfället anställd av min veterinär som målare :D, bästa j0bbet jag haft tror jag! Målar när det är fint väder, samt fikar och pratar med världens bästa veterinär:love:

Stämplar vid dåligt väder och jagar annat jobb...
 
Jag är lärare. Det fungerar bra ihop med hästägande, då arbetet inte kräver att jag är på arbetsplatsen hela arbetstiden, utan jag jobbar en hel del hemifrån. Beroende på hur lektioner och möten ligger kan jag rida vissa mornar före jobbet, eller gå vid lunch :)
 
Jobbar som konferenskoordinator i huvudsak men även receptionist/bokning/innesäljare

Dvs jag skickar ut offerter, tar bokningar och skräddarsyr för konferensens olika behov. Spännande jobb och jag stortrivs då det alltid skioljer sig och jag gillar att jobba med kundservice och mycket folk

Innan detta har jag varit lite allt möjligt.
4 år på McDonalds 2 i Sverige och 2 utomland
Nattpoiter/receptionist
Butikschef på större kedja
Konferensvärd och nu är jag här som konferenskoordinator.
 
Jobbar på sjukhus med cancerpatienter som medicinsk sekreterare. Jag jobbar 80 % just för att ha tid med häst, har även flex så jag kan anpassa mina tider bra och jag har lätt att få ledigt. Arbetet innebär att skriva patientjournaler, förbereda patientfall till terapikonferenser, ta hand om post etc. Trivs bra även om det är hög arbetsbelastning och svårt sjuka. Jag har även ett eget företag vid sidan av som löser kattbeteendeproblem men har tagit en paus i det nu då jag inte har tid.
 
Jag är djursjukskötare. Jobbar 50% på hästklinik och 50% på smådjursklinik.
Skulle gärna jobba mindre för att hinna med djuren, men då blir det för lite pengar för att ha råd med dem. Ekvationen går inte riktigt ihop.
 
Jag studerar till sadelmakare. Jag har valt det för att jag trivs ruskigt bra med hantverket och det är det jag vill jobba med för resten av livet (gick hantverk/sadelmakeri även på gymnasiet, hoppade sedan in på den akademiska banan under ett år men insåg att det mer var en intressant grej snarare än något som jag ville jobba med). Jag älskar hantverket, helt enkelt :love: - förälskade mig i materialet under gymnasietiden och den kärleken hänger i. Utöver det har jag ett stort intresse för just hästutrustning och har nördat in något enormt sedan jag började utbildningen ;) . Efter studierna är planen eget företag med en deltidstjänst vid sidan av (det sistnämnda för att ro in pengar att försörja mig och djuren med, i hopp om att kunna jobba heltid med sadelmakeriet efter en tid).

Officiellt (på pappret) är jag också vagnsarbetare/diversearbetare inom underhåll/städ på järnväg, men inofficiellt (i verkligheten) letar jag efter ett extrajobb. Jobbet på järnväg har jag haft sedan 2007 - mitt första jobb, även om jag bytt tjänst en veva inom samma område men med andra uppgifter. Ett helt ok jobb med bra lön, trevliga kollegor - därför blev jag kvar.
 
Jag jobbar på ett lager i Malmö för ett företag som köper och säljer medicinteknisk utrusting. Jag är på ankommande gods där jag lossar gods från lastcontainers, tar emot gods på pallar, kör truck samt övriga lagersysslor. Det är ett väldigt fysiskt jobb men inte vidare tungt.

Det är inget fast jobb dock, jag hoppar in när det behövs folk vilket är ganska ofta! :P
 
Jag arbetar heltid på Vuxenutbildningen med integration i samhället för SFI-elever. Kort och gott hjälper jag de elever som vill göra praktik att komma ut och få göra det. Varierande och roligt. Dock arbetar jag 11 mil hemifrån, det tar 1,5 timme i bilen på morgonen och lika lång tid på eftermiddagen. Å så har jag familj och två barn. = jag och hästen umgås på sena kvällar. Men det funkar det också, med ordentlig belysning på ridbanan och en bra pannlampa :-)
 
Jag jobbar på lab med tjursperma. Både i produktionsavdelningen och distributionen. Under somrarna då jag pluggade jobbade jag i stallet med tjurarna och fick sen ett vik på labbet :)
 
Jag är lärare på lågstadiet men funderar på att göra någonting annat, vad vet jag dock inte!
 
Arbetstränar - igen - efter att ha blivit sämre - igen. :meh: (Sjukskrivning pga diverse lösa skruvar på loftet). Har tidigare jobbat som servitris, receptionist, kundtjänst, administration. Aldrig trivts ett endaste dugg på något av jobben utan har alltid mått skit och känt mig som ett ufo.

Är nu tillbaka på förra arb.träningsplatsen vilket är en hästgård med blandad verksamhet. Sedvanligt stallarbete; in-utsläpp, mockning, fodring, tillsyn av hästarna. Trivs hur jävla bra som helst och skulle vilja göra detta resten av mitt liv :love: Har kommit fram till att jag måste ha ett fysiskt arbete med mycket utomhusvistelse för att hålla nerverna i schack. Träna på gym en timme om dagen räcker liksom inte, jag känner mig ibland som en kombination av fullblod och arbetshäst. Blir nipprig av att sitta stilla på ett kontor hela dagarna.
 
Jag analyserar felanmälningar på ett av de större telekombolagen, jobbar heltid och skulle om jag hade råd jobba typ 75%.
Normalt sett så ska jag jobba kväll var 4e vecka och en helg per månad, men jag har en kollega som byter till sig mina kvälls- och helgpass! Det gör att mitt tränande och tävlande funkar friktionsfritt :)
Behöver jag byta pass för skoning el dyl så går det bra.
 
Jag är skadedjurstekniker. Timvikarie, de ringer när jag behövs. Blir väl en 40 h/månad nu under lågsäson, typ 150 % på sommaren. Halkade väl in på ett bananskal för några år sen som vikarie och sommarjobb, hade en fördel i att vara biolog men annars var det nog mest tur att arbetsgivaren hade smått panik att få in någon som i alla fall kan se skillnad på geting och myra :p

Pluggar heltid på distans ett år till, ska bli miljöriskanalytiker (eller nåt sånt miljöigt).
 
Jag jobbar inte alls just nu. Valde att säga upp mig för ett par månader sen efter en ganska lång tid av vantrivsel, riktigt skönt faktiskt. Ska börja jobba i januari som det ser ut nu. Men som 100 % ledig är det riktigt nice att hinna rida och allt så mkt jag vill. Synd bara att man inte får lön, men har sparat så jag klarar mig ett bra tag till. När jag jobbade var det nästan omöjligt hinna med hästen. Stor anledning till att jag inte mådde bra, allt blev jobbigt bara.

Överväger skaffa mig en snuskigt rik man så att jag kan ha massa hästar och rida hela dagarna och kanske jobba 25-50 % för att det är kul ;)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 073
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
5 757
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
11
· Visningar
820
Senast: Sassy
·
Skola & Jobb Läser en artikel i tidningen där en man belåtet berättar hur han slutat jobba, flyttat från storstaden till en mindre stad. X hade...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
8 029
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Svårläkt sår
  • Atletix

Omröstningar

Tillbaka
Upp