Vad jobbar ni med

Jag jobbar som avtalsekonom på ett stort fastighetsbolag. Har bra arbetstider med flex mellan kl.6-22, så det funkar väldigt bra med både barn och häst. Hamnade i fastighetsbranschen av en slump för drygt 14 år sedan och trivs jättebra; det är alltid action och man lär sig nya grejer hela tiden. :)
 
Jag jobbar som avtalsekonom på ett stort fastighetsbolag. Har bra arbetstider med flex mellan kl.6-22, så det funkar väldigt bra med både barn och häst. Hamnade i fastighetsbranschen av en slump för drygt 14 år sedan och trivs jättebra; det är alltid action och man lär sig nya grejer hela tiden. :)
 
Jag är tandtekniker sen några år tillbaka. När jag var 13 ville jag bli tandläkare så jag pluggade för att komma in på gymnasiet och sen för att komma in på högskolan. Dock blev jag bara reserv så jag jobbade ett år i hemtjänsten efter gymnasiet och bestämde mig för att det där med att möta olika människor var jag inte alls intresserad av och läste i samma veva att för att bli tandtekniker behöver man färg- och formseende samt lite artistiska förmågor. Perfekt! Sökte och kom in :D Älskar mitt jobb! Inte så välbetalt tyvärr, men inom fem år försvinner hälften av branschen (lokalt) i pension så förhoppningsvis hamnar man i lite guldläge då...
Jobbar 7-16 mån-fre med flex så det är helt ok.
 
Jag jobbar på mack, mycket kvällar och helger. Perfekt som hästmänniska med andra ord! Trivs bra och tycker jag tjänar bra. Behöver inte jobba heltid för att få en motsvarande lön. Kommer förmodligen fortsätta med det tills jag utbildar mig.
 
Fast vi har en samordnare också, som har mer kommunövergripande frågor. Jag sitter på en sektor och jobbar med sektorspecifika frågor men visst har vi säkerligen en hel del samma uppgifter :) Roligt med en till!
Åh, i en större kommun då? Jag jobbar i en kommun med ca 25 000 invånare och där är jag ensam med alla frågor inom säkerhet, krisberedskap, har POSOM och även brottsförebyggande arbete (sitter med i rådet och gör oftast operativa grejer där).
 
Åh, i en större kommun då? Jag jobbar i en kommun med ca 25 000 invånare och där är jag ensam med alla frågor inom säkerhet, krisberedskap, har POSOM och även brottsförebyggande arbete (sitter med i rådet och gör oftast operativa grejer där).

Ja lite större är vi, ca 40' invånare och till ytan ganska stort. Jag sitter på vad vi kallar sektor lärande utöver det har vi en samordnare och ytterligare en sektor har en egen person med lite mer säkerhetsansvar för sin sektor. Sen har vi ytterligare en som jobbar med drog och brottsförebyggande frågor. Varför jag sitter här är för att just sektor lärande är så väldigt stor. Vi har mängder med skolor/förskolor etc, så det krävs lite extra här. Jag hade dock gärna suttit på samordnarrollen. Mer av det jag är utbildad till :)
 
Ja lite större är vi, ca 40' invånare och till ytan ganska stort. Jag sitter på vad vi kallar sektor lärande utöver det har vi en samordnare och ytterligare en sektor har en egen person med lite mer säkerhetsansvar för sin sektor. Sen har vi ytterligare en som jobbar med drog och brottsförebyggande frågor. Varför jag sitter här är för att just sektor lärande är så väldigt stor. Vi har mängder med skolor/förskolor etc, så det krävs lite extra här. Jag hade dock gärna suttit på samordnarrollen. Mer av det jag är utbildad till :)

Vad har du gått för utbildning?
 
Jag jobbar som sjukgymnast (borde väl egentligen säga fysioterapeut men har själv inte bytt yrkestitel ännu) och är anställd av en privat vårdgivare. Har även fått ett uppdrag som hälsokoordinator med uppgift att arbeta fram och utveckla det hälsofrämjande arbetet på den familjeläkarmottagningen där jag delvis arbetar. Trivs oförskämt bra med arbetet och med min arbetsgivare och kan inte se att jag skulle kunna få ett mycket bättre jobb just nu. Det enda negativa är att jag har lång pendling till jobbet och det tär ganska mycket på mig. I nuläget är dock själva arbetet viktigare och jag skulle inte byta bort mitt nuvarande arbete mot ett mindre bra som ligger på min hemort.
 
Jobbar som Robottekniker .
Trivs riktigt bra och tjänar riktigt bra så jag ska inte klaga.
1,5 km från hemmet har jag jobbet som ligger mot stallet så jag har de bra =)
 
Jag är sjuksköterska och läser just nu vidare inom intensivvård så för tillfället studerar jag på heltid med full lön.

Jag valde sjuksköterska för att det är blandade arbetstider vilket passar när man har häst, plus att det alltid finns jobb = låg risk att bli arbetslös. Dessutom tyckte jag att jag nog passade för jobbet.
 
Lärare. Funkar rätt bra med hästandet eftersom jag inte nödvändigtvis behöver vara på jobbet till kl. 17 varje dag. Däremot blir det ofta som idag, jag har just avslutat en timmes lektionsförberedelser. Tidsmässigt är loven en fördel samtidigt som ferieanställningen gör det svårt att ta ledigt för eventuella tävlingar, kurser eller veterinärbesök. Behövs sådant blir det tjänstledigt utan lön och det är inte helt säkert att det beviljas.
 
Tycker det är så intressant att läsa om vad folk kan ha för olika yrken och varför dom valt det, att det även är hästmänniskor kanske spelar in på vad man vill jobba med?
Berätta hör ni! :)

Jag själv är jobbsökande då jag precis lämnat gymnasiet så mitt är inte så intressant :wtf:

Jag har gått upp i sjukskrivningstid nu iom att jag blivit sämre i sjuk kropp. Men annars jobbar jag som tränare inom dressyr och en del problemlösning, trickträning etc. Jag gör en del rehabjobb också.
Men nu är jag inte fullt igång sas.

Det funkar fint med eget hästägande även om man faktiskt ibland kan vara trött på att rida och hålla på med häst och ens egna då oftast är de som får stå tillbaks när ork/motivation/tid/etc tryter.
Jag lägger ju mina egna tider och kan då ta eget hästeri i luckor eller de tider jag vill. Det är ju rent av en fördel att jag är ledig då andra oftast jobbar. Jag kan då lättare träna själv för mina tränare tex. Jag kan ta de "obekväma" tiderna och får då mer ridtid. Man kan ju också passa på att rida sitt eget då det är mer folktomt om man står på stall där det kan bli stökigt i ridhusen vissa tider.
Att mitt hästintresse påverkat jobbvalet är nog givet. ;)
 
Jag jobbar som produktchef på ett företag som tillverkar arbetskläder. Har jobbat på samma arbetsplats i 19 år! Dock inte haft samma tjänst hela tiden för jag började som provsömmerska och hade under en tid även en tjänst som mönsterkonstruktör. Är utbildad skräddare i grunden men numera är det sällan som jag syr något själv. Bara sånt som går snabbt som gardiner och kuddfodral. :angel:

Har en hyfsad flexibilitet och kan åka ifrån om hovslagaren kommer eller något annat inträffar.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 073
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
5 762
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
11
· Visningar
820
Senast: Sassy
·
Skola & Jobb Läser en artikel i tidningen där en man belåtet berättar hur han slutat jobba, flyttat från storstaden till en mindre stad. X hade...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
8 029
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Blöta BoT-stallpaddar?!
  • Dressyrsnack 17
  • Svårläkt sår

Omröstningar

Tillbaka
Upp