Vad innehåller Kra**t Energi?

H

Happy

Som sagt, någon som vet vad Krafft Energi innehåller?

Kan man hitta innehållsförteckningar på nått annat ställa än på säcken?
Dåligt tycker jag att det ska vara så svårt att få reda på! :mad: Själv har jag 3 mil till närmsta återförsäljare, och man vill ju inte behöva åka dit för att tassa runt bland alla säckar för att jämföra och skriva upp... :smirk:

Sv: Vad innehåller Kra**t Energi?

Energi 13,0 MJ
Vatten 11,0%
Råprotein 13,0%
Smältbart Rp 100g
Råfett 7%
Växttråd 12,0%
Kalcium 5g
Fosfor 2g
Magnesium 1,5g
Koksalt 16g
Koppar (tillsatt) 100mg

enligt Krafft foderkatalog 2004

Om det var det du ville veta :)

Det är faktiskt plättlätt att ta reda på ;) , gå in på www.krafft.nu

Senast ändrad av en moderator:

Tack för att ni svarade, men det var inte värdena jag ville veta... Innehåll för mig är tex 30% havre, 10% kli...Eller vad det nu kan tänkas vara i fodret!
Jag kanske skrev lite konstigt, så det blev missförstånd! :o

Ring till Krafft och fråga, har jag gjort många gånger, det som är tacksamt med dem är att de svarar snabbt och trevligt utan att ifrågasätta en varför man vill veta som många andra gör för att de sedan skall försöka få en att använda ngt. som ändå inte går att använda.

De vill inte sätta ut innehållsförteckningen p.g.a. att den kan se lite olika ut från ena tillagningen till annan, men skillnaden bör vara marginell men finns dock.

Och så kul är det inte att åka med papper och penna och sätta sig i foderbutiken och gå genom varje säck :o .

Senast ändrad:

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 132
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 098
Senast: Lavinia
·
Övr. Hund Vill börja med att skriva, att detta är bara en diskussionstråd, inte, vilket foder är bäst. Det finns ju en uppsjö av foder av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
13 505
Senast: Raderad medlem 94602
·
Hästmänniskan För ungefär 1 1/2 år sedan började planerna om att jag och min syster skulle renovera barndomsstallet hos grannen och ställa dit vår...
Svar
14
· Visningar
3 283
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama