Vad innebär det att vara medryttare?

M

Miyuki

Ja,som rubriken, vad innebär det att vara medryttare?:confused: Vad står man som medryttare för? Skulle bli så himmla glad för svar ! :) Ska ju köpa häst om 1 & ett halvt år ungerfär, men skulle vilja ta hand om en häst någon dag i veckan, som övning.

:bow: :bow: :bow: :bow: :bow:

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Vad innebär det att vara medryttare?

Det är väldigt olika, det beror ju helt på vad man kommer överens om... Det kan vara allt från att man bara rider till att man betalar och har stalltjänst...

Som medryttare tänker jag på nån som har hästen 1 - 3 dagar i veckan. Dom dagarna man är där så rider/motionerar man hästen, mockar. Sen lite vad kommer överrens om också. Oftast vad jag läst från annonser så brukar många dela kostnaden på skoningen också!

Men som redan sagt så är det väldigt olika..

sök på medryttare i sökfunktionen och du får säkert svar i nån av de andra trådarna som finns, de är några stycken :idea::)

Min definition av en medryttare är att det är en person som RIDER.

Man rider en häst regelbundet - ibland betalande ibland gratis - och har hand om hästen de dagar man ska rida. Med allt vad det innebär av vanligt stallgöra som mockning och påfyllning av fodersäckar/-hinkar.

Betalar man så är det i regel en fast summa och inte speciellt mycket i jämförelse med vad hästen kostar. Lite beroende på vad man får göra med hästen osv.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har en fundering som jag kom och tänka på nu när sommaren äntligen närmar sig. Ni som är ägare alternativt medryttare , vad...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
4 814
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 393
Senast: Roxy
·
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
2
Svar
20
· Visningar
3 742
Senast: SwedEmB
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 297

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpcykel
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar