Vad innebär V.Pr.St.?

jennyjenny

Trådstartare
Det är på en saluhäst-sida som jag ser att några ston har den beteckningen bakom sitt namn. Jag antar att det är något med statspremie? Och det motsvarar då SWBs diplomsto? Men vad betyder förkortningen exakt?

Är det med ridprov eller bara exteriört?
 
Sv: Vad innebär V.Pr.St.?

Ett sto som tilldelats Verbandspremie har visats för stamboksföring som 3-åring och fått höga poäng. Stoet har bedömts liknande vårat 3-årstest men ingen hoppning och inget ridprov, bara exteriör och gångarter.
Ett sto som inte riktigt når upp till poängen för Verbandspremie kan till delas Bezirkspremie.
För ett sto ska tilldelas statspremie krävs också ett stotest med krav på vissa poäng för att få denna premie.
 
Sv: Vad innebär V.Pr.St.?

Ok ,intressant, tack! (hoppades att du skulle dyka upp här och reda ut begreppen :) )
 

Liknande trådar

Avel Ser ofta i annonser för ston att hon är en bra mamma, om hon fått föl. Vad betyder det egentligen? Hur är man en bra mamma-häst? Hur är...
Svar
8
· Visningar
1 509
Senast: Habina
·
Hästvård Min häst visade sig vara oren i traven förra tisdagen för en vecka sedan. Dagen efter var hon halt. Lät henne vila, och var i kontakt...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 375
Senast: co-SMAD4
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
12 055
Senast: Enya
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 266
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp