Vad ingår i grönt kort

T

Tildapetterson

Hej, jag ska ta grönt kort (lite sent) men tänkte bara göra provet. då jag gått ett hästgymnasium där jag tagit hästskötarexamen, har hållet på med hästar läänge och följt med på mycket tävlingar så tänkte jag att det borde inte vara några problem.
Men hon som ordnar kursen sa att det vara väldigt svårt att klara provet utan att gå kursen? Vad tycker ni som gjort den? Vad ingår i själva kursen?

Sv: Vad ingår i grönt kort

Jag hade ridit regelbundet i ungefär ett år när jag skrev mitt teoretiska prov, det var i höstas. Hade inte gått på ridskola/pluggat teori på tio år och gick inte heller grönt kort-kursen, utan bläddrade igenom TR en gång dagen innan provet. Frågorna var plättlätta, naturligtvis minns jag bara för det inga exempel, men jag fick fullt godkänt och jag anser mig inte vara något under av intelligens och läshuvud. ;) Så "väldigt svårt" skulle jag definitivt inte kalla det, inte ens för barn faktiskt.

Tog grönt kort härom året. Hade ett teoritillfälle innan och har för mig att vi mest lärde oss att hitta i tr.

Tack, då verkar det ju vara som jag tänkte mig, borde inte vara några problem ;)

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 232
Senast: Ragdoll
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 506
Senast: Anonymisten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
747
Senast: cassiopeja
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 096

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka