Vad i hela friden gör vi? Del XXVI

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Asko
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 002
  • Visningar Visningar 64 556
Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur gör du? För nu kommer jag inte ens åt mina egna bilder på websta, bara andras...
@tornblomma Misslyckades enligt ovan...

kommer inte heller åt mina egna! så skumt!

Nu tröttade jag på Instagram och letade bland massa html-kod. Ej att rekommendera pga drygt.
Först öppnade jag profilen (@tornblommas) hos Instagram (ej Websta) i Safari
Sedan tryckte jag på bilden & kopierade den
Skrev ett inlägg på Buke & klistrade in bilden.

Hmm, borde ju fungera för alla :crazy:

13355606_1141654642581138_525327899_n.jpg

En liten månskära till höger om rönnen. Vilken vacker kväll.

Men vad är det med nya Websta? Alla bilder blir så suddiga när jag lägger in dem här? Vad gör jag för fel?
Den här la jag in via websta häromkvällen. Då gick det. Men den är alldeles suddig här. Inte på insta och inte på telefonen men här.

men hur kopierar du bildadressen? Funkar inte att vänsterklicka och "bädda in" verkar inte heller funka?? @Reykjavik

Nu tröttade jag på Instagram och letade bland massa html-kod. Ej att rekommendera pga drygt.
Först öppnade jag profilen (@tornblommas) hos Instagram (ej Websta) i Safari
Sedan tryckte jag på bilden & kopierade den
Skrev ett inlägg på Buke & klistrade in bilden.

Hmm, borde ju fungera för alla :crazy:
Går inte att kopiera via Chrome. Det enda som händer när jag trycker på bilden är att jag gillar alla mina egna bilder :D

men hur kopierar du bildadressen? Funkar inte att vänsterklicka och "bädda in" verkar inte heller funka?? @Reykjavik
Nä, alltså bädda in verkar de ha gjort om så länken (URL) leder bara till inlägget. Inte själva bilden.
Tänk typ att när man väljer "Bädda in" får man en länk till Den här tråden istället för detta specifika inlägget.

Jag hittade den långa länken (URL) genom att (via Safari) högerklicka och köra "Visa sidkälla" + scrolla genom massa html-kod. Den slutade på .jpg och då kunde jag lägga in den. Fattar inte alls varför det måste vara så krångligt :cautious:

Bumpo äter Marängtårta och är sockerhög.

Plus fullkomligt mentalt slutkörd. Finns risk för total krasch inatt med andra ord.

Jag hittade den långa länken (URL) genom att (via Safari) högerklicka och köra "Visa sidkälla" + scrolla genom massa html-kod. Den slutade på .jpg och då kunde jag lägga in den.
Det där går inte via Chrome. För mig i alla fall, kanske jag ska lägga till. Är det någon annan som har Chrome och kan testa?

<script async defer src="//platform.instagram.com/en_US/embeds.js"></script>
Nä, alltså bädda in verkar de ha gjort om så länken (URL) leder bara till inlägget. Inte själva bilden.
Tänk typ att när man väljer "Bädda in" får man en länk till Den här tråden istället för detta specifika inlägget.

Jag hittade den långa länken (URL) genom att (via Safari) högerklicka och köra "Visa sidkälla" + scrolla genom massa html-kod. Den slutade på .jpg och då kunde jag lägga in den. Fattar inte alls varför det måste vara så krångligt :cautious:

Men herregud det är ju hur jävla mkt text som helst :rofl: Hittar ingen j-peg i den röran :rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXII
  • Sytråden del 4
  • Vikt och hälsotråd 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka