Vad i hela friden gör vi? Del XXVI

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Asko
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 002
  • Visningar Visningar 64 540
Status
Stängd för vidare inlägg.
men min vill inte göra mat direkt utan de är snabb mat fre-lördag och han vet att jag kan inte äta varm pizza när de är så här varmt

Bara att vänta ut honom. Gamla mönster är svåra att bryta, särskild når det kommer till mat. Eller så kan ni göra en kompromiss, han gör något "kallt" åt dig och vad han är van vid åt sig.

I de stallen jag stått har inte hästarna plågats särskild av värmen, utan av insekterna som florerade på dagtid, vilket avhjälptes med relativt stora skydd (40m2) för två hästars hage, Nattinsekterna motades med diverse sprayer och liniment så de gick ofta ute nattetid ochså

Alla hästarna led inte men många av dom gjorde det.

Så istället för att stå inne på natten så stog dom inne dagtid.

och nu tillhör även jag de som fått inkassokrav på fakturor som jag inte sett röken av :(
Förbannade jävla skitpostnord!!
Det blir gröt den här månaden. Bara gröt.

Jag är supersugen på en kvällstur på unghästen men vill inte rida ut på honom utan att någon vet var jag är. Tyvärr är min man, mina föräldrar och den kompis som bor närmast bortresta.
Nån här som skulle vilja hålla lite koll på mig om jag rider ut ensam? Tänkte typ telefonkontakt vid utsatt tid och en karta över området?

Vet bara vart COOP centrallager är i ditt område, annars skulle jag gärna varit med som telefon vakt.

och nu tillhör även jag de som fått inkassokrav på fakturor som jag inte sett röken av :(
Fast med inlogg på hemsidan står det 182:- som aktuell skuld, vilket är den ena fakturan...undrar vad som hände med den andra??
Jävla obegripligt alltså.

Det är posten i nötskal de senaste 15 åren, viktiga brev med fakturor eller läkartider kommer bort och mer reklam hittar vägen in i brevlådan, och sedan svär de sig fria fast grannen kommer med det viktiga brevet någon månad för sent ...

Det är posten i nötskal de senaste 15 åren, viktiga brev med fakturor eller läkartider kommer bort och mer reklam hittar vägen in i brevlådan, och sedan svär de sig fria fast grannen kommer med det viktiga brevet någon månad för sent ...
Har aldrig haft problem förrän typ senaste året. Aldrig.

Då har dom skött sig illa med tanke på att du ska få minst en betalningspåminnelse innan det blir inkasso!

Jag har aktivt försökt stressa av som jag inte gjort på länge... ja, jag har en massa skit som måste fixas men idag har jag druckit cider medans jag planterat om min skog av tomater och planterat mina dekorationsblommor (kan ha råkat peta ner lite frön också). Jag har legat raklång på min gräsmatta och bara varit. Skit samma att det fanns en massa måsten, jag behövde det här.

Jag grillade middag åt oss också :D och är inte en fläck nykter :up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka