Vad i hela friden gör vi Del XIV

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Angua
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 005
  • Visningar Visningar 65 571
Status
Stängd för vidare inlägg.
Räknar du på något som har med spänning att göra?
Japp, ett RC-nät till en kontaktor som bla. ska styras av ett minirelä som triggas av en radiostyrning. Jag ska bygga ihop eländet imorgon, det sitter på en stor vedprocessor på en vedmaskin och ska sköta inmatningsbordet så man kan fjärrstyra det från lastmaskinen.

Japp, ett RC-nät till en kontaktor som bla. ska styras av ett minirelä som triggas av en radiostyrning. Jag ska bygga ihop eländet imorgon, det sitter på en stor vedprocessor på en vedmaskin och ska sköta inmatningsbordet så man kan fjärrstyra det från lastmaskinen.

Du tappade mig när du började skriva om lastmaskinen :laugh:

Nä jag skojade bara, är det ditt eget projekt?

Allvetare! Vad ska jag shoppa imorgon till min stackars mage som inte tycker om penicillinet? Jag mår illa, har ont i magen och besöker toaletten frekvent. Lär inte bli förstoppad om jag säger så.... Det får inte innehålla laktos eller heta fil.....

Funderar på Proviva men det kanske inte funkar mot detta?

Håller med om mjölksyrebakterier men ett tips som är roligare tycker jag är avslagen Cola dock ;)
Är du laktosintolerant?

Jag är väldigt laktoskänslig, klarar inte ens av vissa laktosfria produkter. Avslagen Cola har jag druckit idag och igår, funkar inte :(

Usch inte skoj alls.
Kanske inte för magont men få bättre fasthet, havregryn antingen som gröt eller vid ordentligt desperat så stoppa ett gäng i mun bara, inte gott alls men binder lite.
Jag har med en mage som kan vara dum så har testat det och hjälpte lite tycket jag.

Usch inte skoj alls.
Kanske inte för magont men få bättre fasthet, havregryn antingen som gröt eller vid ordentligt desperat så stoppa ett gäng i mun bara, inte gott alls men binder lite.
Jag har med en mage som kan vara dum så har testat det och hjälpte lite tycket jag.

Äger inte ens havregryn :o

Kanske skulle koka risgrynsgröt och välling åt mig imorgon och försöka vara snäll mot magen med mat som är lätt att smälta. Lät ganska vettigt det med.

Tror du knäckebröd funkar uppsugande som havregryn? Det har jag hemma!

Du tappade mig när du började skriva om lastmaskinen :laugh:

Nä jag skojade bara, är det ditt eget projekt?
Nej det är till en vedfabrik, jag har designat hela elen och även byggt ihop det på maskinen, det här är andra fjärrstyrningen, den första sköter elevatorns svängning när det växlas mellan säckställen och då stannar även elevatorn tills den svängt klart så ingen ska kunna gå ett vedträ i huvudet. I år kompletterades maskinen med inmatningsbord som tar en dags produktion, den är knappstyrd just nu så då måste en stå och trycka fram den medans den andra lastar på den. Inmatningsbordet har hittills med manuell körning sänkt produktionstiden med 2 timmar per heldag och med radiostyrning i hytten på lastmaskinen sänks tiden med en halvtimme till räknar vi med.

Kul att få labba fritt med logistikkedjan och få se resultatet sen. :)

Jag är väldigt laktoskänslig, klarar inte ens av vissa laktosfria produkter. Avslagen Cola har jag druckit idag och igår, funkar inte :(
Då ska du inte göra som en kompis tjej som var på gränsen till förstoppad, hon hade hört att lactulose var bra mot sånt så hon köpte hem en flaska och läste bara nedersta raden "riskfri att överdosera" så hon blandade ett halvt dricksglas lactulose med resten cola, rörde om och svepte det innan hon stack ner och handlade för hon trodde det skulle ta tid att lösa upp proppen, jovisst serru. :rofl:

Man BÖR nog läsa allt som står på etiketterna innan man griper verket an. :D

Då ska du inte göra som en kompis tjej som var på gränsen till förstoppad, hon hade hört att lactulose var bra mot sånt så hon köpte hem en flaska och läste bara nedersta raden "riskfri att överdosera" så hon blandade ett halvt dricksglas lactulose med resten cola, rörde om och svepte det innan hon stack ner och handlade för hon trodde det skulle ta tid att lösa upp proppen, jovisst serru. :rofl:

Man BÖR nog läsa allt som står på etiketterna innan man griper verket an. :D

*asgarvar*

Lactulose är dock en medicin jag fått ge upp, fått annat som fungerar bättre på mig på recept.
Japp jag har problem åt bägge håll och ordentligt av det så här är det antingen eller lite nu & då.
Att lagom är bäst är ett begrepp som min mage inte lyssnar på tyvärr.

*asgarvar*

Lactulose är dock en medicin jag fått ge upp, fått annat som fungerar bättre på mig på recept.
Japp jag har problem åt bägge håll och ordentligt av det så här är det antingen eller lite nu & då.<
Att lagom är bäst är ett begrepp som min mage inte lyssnar på tyvärr.
Haha, då vet du vad som hände. :p Hon kom upp för trappen hemma efter femtielva panikstopp med "knip" och "knäna böj" men när hon satte nyckeln i låset och lyfte matkassarna,,,,,,,,, :o :eek:
Hon är inte ett dugg pryd av sig utan berättar alla misstag, jobbar man på vården så kan man inte vara pryd för fem öre längre och galen var hon redan innan. :laugh:

Magproblem är fö. inte ett dugg sexigt, svårt att styra upp och kan förstöra en hel dag och mer.

Haha, då vet du vad som hände. :p Hon kom upp för trappen hemma efter femtielva panikstopp med "knip" och "knäna böj" men när hon satte nyckeln i låset och lyfte matkassarna,,,,,,,,, :o :eek:
Hon är inte ett dugg pryd av sig utan berättar alla misstag, jobbar man på vården så kan man inte vara pryd för fem öre längre och galen var hon redan innan. :laugh:

Magproblem är fö. inte ett dugg sexigt, svårt att styra upp och kan förstöra en hel dag och mer.

*skriver under på varenda ord*
Ja jobbar i vården, ja testat trappor och ja dum mage = dum dag och extremt tröttsamt, gå och handla 500 m,nej tack!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Mina glasögon har gått sönder så nu finns det inte mycket att be för. Jag måste köpa nya. Men hur i hela friden ska jag kunna jämföra...
Svar
4
· Visningar
250
Senast: Cattis_E
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 833
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 43 44 45
Svar
891
· Visningar
34 496
Tjatter Jag är kanske inte helt seriös med den här tråden (eller med rubriken), så man behöver inte bli galen på mig om man inte vill. Men jag... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
3 310
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka