Vad i hela friden gör vi?! Del LI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har jag, mamma och syster varit på kyrkogården och valt ut plats där Rune ska få sin sista vila. Det blev ett stenröse där det även finns plats för mamma så småningom. Jisses så jobbigt det var :cry:

Jag har världens bästa medryttare/grannar. När jag kom hem hade de skurat badkaret och börjat fylla plus tittat till både lösdrift och hästar :heart

Min kompis Sandra skulle ha kommit idag och stannat över helgen men hennes bil har krånglat så det blir inget tyvärr. Så nu ska jag äta tacos själv här hemma. Tur det är gott iaf!
Hoppas platsen var riktigt fin :heart

Vilka underbara medryttare/grannar, guld värt :up:

Vi fick svärmor lugn och lägga sig, de hade gett henne två lugnande sprutor. Men jag förstår vad som utlöste det idag, en äldre man som brukar arbeta som hon aldrig har tyckt om och resten vikarier som tyvärr alla talade relativt dålig svenska. Hon hör dåligt, ser dåligt och kombinationen med demensen gör att hon inte känner sig trygg när hon inte hör och förstår vad de säger. Sen hade de tydligen dragit iväg och gått i det område där hon tidigare bodde, självklart ville hon inte gå därifrån :banghead: Så det var därifrån de hade fått lov att ta en polisbil för att få med henne till boendet... Där hade det fullständigt brakat lös :( När vi kom så gick maken och pratade med sköterskan och jag fick svärmor i famnen, efter att ha suttit och kramat en stund och pratat så fick vi med henne till rummet och ner i sängen. Ett tag låg hon och sov på min arm, sen vaknade hon till och var riktigt pigg och med mentalt men trött i kroppen, så vi lyckades övertala henne att ligga kvar och sova och bäddade ner henne. Jag känner mig helt mentalt slutkörd, hon var så ledsen och orolig och samtidigt så tacksam över att jag höll om henne.

Med lite tur (om allt stämmer med deklarationen) så bör jag "få tillbaka" pengar (jag har alltså satt undan pengar från företaget som jag beräknat att jag ska betala i skatt och räknat högt). Det betyder att jag kan betala tillbaka lite det jag är skyldig på bilen och kanske köpa något litet roligt åt mig själv :up:

Jag känner mig som en gammal... någonting :D Dreglar efter mer växtbelysning och har surfat runt lite. En del webshoppar är så extremt övertydligt inriktade på marijuanaodling att jag sitter och småfnissar (nej, jag är inte drogliberal men jag blir inte hysterisk över jazztobak heller).

Jag känner mig som en gammal... någonting :D Dreglar efter mer växtbelysning och har surfat runt lite. En del webshoppar är så extremt övertydligt inriktade på marijuanaodling att jag sitter och småfnissar (nej, jag är inte drogliberal men jag blir inte hysterisk över jazztobak heller).
Mamma har gjort egen med hängande lysrör och skärmar av aluminiumfolie över :up:

Just nu sitter jag och kollar lite på tuben och skulle vilja åka på kryssningen med ett sånt här coolt skepp, tänk att komma ut ur dimman med det ljudet :love::love::

Ska klä på mig och knalla iväg till gästhusets källare och tvättmaskinen. Annars har jag inga byxor att sätta på mig imorgon när jag ska vara presentabel en hel dag i sträck.
Hällt i mig ett glas vin och har en fläskstek i ugnen som ska gå gona til sig nån timme till innan den är helt "pulled". Imorgon kväll eller söndag ska jag göra matlådor av den. (Coop sålde svensk färsk skinkstek för 49 kr kilot)

Sedan lockar sängen väldigt mycket....

Den fristående kursen är nu officiellt färdig. Fy sjutton vad skönt, bara att kamma in 7,5 hp på avancerad nivå :bump:.

Nu ska jag få en välförtjänt vila i soffan. Och dricka oboy ur sugrör (att luta huvudet bakåt kommer nämligen inte på fråga, det gör för ont).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Helt klart största nackdelen med hundägandet är ju sjukdomar/skador på våra hundar. För en hundägare som dessutom ska använda hunden...
Svar
13
· Visningar
1 083
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
791
Senast: WildWilma
·
R
Hundträning Vi har fått en tillfällig gäst i huset, i form av en ung blivande jakthund. Hen kan för tillfället inte bo hos sin ägare, och vi fick... 2
Svar
22
· Visningar
2 080
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundavel & Ras Det är inte dags än, men vi pratar ibland om att skaffa en till hund. I dagsläget har vi en jaktlabbe som blir två år i vår. Han är vår... 2 3
Svar
49
· Visningar
4 878
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka