Vad i hela friden är "lungblödning"??

Sv: Vad i hela friden är "lungblödning"??

Och det innebär att hästen inte går att använda eller att den inte kan ansträngas för hårt eller vad?? :confused:
 
Sv: Vad i hela friden är "lungblödning"??

Det som händer när en häst får lungblödning är att blodkärl i lungorna har brustit och blodet stöts upp i luftstrupen.

En häst som haft det tidigare har ju lätt att få det därför bör de inte överansträngas ..så har jag förstått det..Det är oxå lättare har jag förstått att problemet återkommer vi infektion eller dyl i luftvägarna.

Jag vet en del hästar som haft detta som funkar bra på hobbynivå.
 
Senast ändrad:
Sv: Vad i hela friden är "lungblödning"??

Där slog du huvudet på spiket! ;)

Tack, då vet jag lite mer vad det handlar om... Ska ev titta på en häst i helgen som haft detta, därav nyfikenheten!

Mvh
 
Sv: Vad i hela friden är "lungblödning"??

Oki på så vis.. kolla upp med ägaren varför hästen fått detta åkomma och om den varit allvarlig..Och vad prognosen enligt vetrinären var.

lycka till.
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Hästnyheter Världsettan sitter säkert på tronen, men i övrigt bjuder när den nya världsrankningen i fälttävlan på en hel del förändringar. Frida...
Svar
0
· Visningar
86
Senast: Gunnar
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 722
Senast: Roheryn
·
Hästvård Vårt 16 åriga sto blev i början av sommaren svullen i båda bogspetsarna. Har under sommaren undvikit ridning och haft hästmassör som...
Svar
6
· Visningar
627
Senast: tara
·
IT & mobiler Det startade med att jag fick gmail (som jag aldrig använder) om en bokning på ett hotell i ett grannland. Mailade tilbaka och sa att...
2
Svar
33
· Visningar
2 677
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp