Vad heter remmen?

åke

Trådstartare
För ett bra tag sedan så läste jag om en tjej som körde sin arab. Problemet va bara att hästen började bralla ganska ofta och slog då benen över skacklarna.Hon monterade då dit en rem av något slag. Nu undrar jag.
Vad heter remmen? Hur sätter man dit den? Eller va detta något "hemma bygge" hon hade gjort?

Sv: Vad heter remmen?

Menar du slaggjord ? Den som man sätter över rumpan så att dom inte ska kunna slå ?

Du tänker på slaggjord eller? Det är vad jag använde för att hindra att min totto slog i alla fall. Använde en hemma gjord av ett par western tyglar i typ och satte fast på vardera sida i skaklarna och satte fast det högst upp i en ögla jag har i svanskappan. Såg bara till att den var tillräkligt lös så hon kunde trava/galoppera utan problem..

Ok. Tack.Vad det är jobbigt när man inte kommer på vad saker heter.

Jag hade en sådan när jag körde Svampen. Han va mig en vild rackare. Kanske skall lete fram den och ha på Kotte nu när jag int har farit fram med han på länge.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 196
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 766
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 690
Senast: Anonymisten
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 959
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar