Vad heter låten?

Masqueradee

Trådstartare
Det kan ju inte bara vara jag som hör låtar på radio eller i affärer och undrar vad tusan låten heter när man kommer hem och vill lägga till den på ens spellista?
Jag har startat en tråd tidigare där jag letat efter en låt och fick svar ganska snabbt, men jag tänkte att det kanske är "onödigt" att starta flera trådar, det kanske är bättre att samla alla till en? (Finns det redan en sådan här tråd ber jag om ursäkt!)

Hur som helst, här kommer min första eftersökning!

Just nu går det en låt på radion som jag tror är på spanska (??). I början låter det som att det är en konsert där publiken sjunger med, vad heter låten?!

Nu kanske jag är helt ute och cyklar men jag tycker att det låter som "Ai se eu te pego" med Michel Teló! Bra idé med en samlad tråd förresten! :)

Dammar av den här tråden lite!
Idag när jag gick och handlade på Kvantum så spelades det en låt jag aldrig hört förut.. Det var en kvinnlig artist och i refrängen var det mycket vissling, mer än så kan jag tyvärr inte dela med mig av då jag inte minns så mycket mer än att hon visslade och att den var bra ^^

Funderat på Shazam eller motsvarande? Är det låtar som spelas på radio behövs inte många sekunder för att identifiera.

@Sassy Jo men min telefon sjunger på sista strofen så ska jag starta en app hinner nog låten spelas klart innan jag är redo att spela in :o:p

Har googlat runt lite och hittat att låten var "Skinny Genes" av Eliza Doolittle i alla fall :up:

Någon som vet vad det är för låt som går såhär i början, typ en "robotröst" som säger något i stil med: heyheyheyheyhey, ah ah ah ah.

Bra beskrivning va? :D

*väcker liv i tråden*
Denna gång söker jag en låt som sjungs av en kör. Den är minst tre-stämmig, ej på engelska. Känns som att den eventuellt kan ha varit med i en film eller liknande. Hörde den i dag när jag var på julkonsert (och de hade inte tryckta program...). Vet ej om den är speciellt förknippad med jul egentligen.
Den var åt lite det lite "keltiska" hållet, fast ändå inte. Ganska typ.. Intensiv :D Alltså jag vet inte hur jag ska förklara, men detta kanske räcker?:crazy:

*väcker liv i tråden*
Denna gång söker jag en låt som sjungs av en kör. Den är minst tre-stämmig, ej på engelska. Känns som att den eventuellt kan ha varit med i en film eller liknande. Hörde den i dag när jag var på julkonsert (och de hade inte tryckta program...). Vet ej om den är speciellt förknippad med jul egentligen.
Den var åt lite det lite "keltiska" hållet, fast ändå inte. Ganska typ.. Intensiv :D Alltså jag vet inte hur jag ska förklara, men detta kanske räcker?:crazy:

I det här fallet hade jag nog hört av mig till de som höll konserten och fråga, rätt svårt att lista ut annars med den beskrivningen tyvärr tror jag ;)

@yllva japp, nu när jag läser beskrivningen så 1- stämmer den inte alls typ :o och 2-det är svårt, men det var det jag hade igår :) Nu har jag i alla fall fått tag på låten :up:

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 682
Kropp & Själ Som några av er kanske vet i och med vad jag skrivit i andra trådar så har mitt mående denna höst nått nya botten-nivåer. Har aldrig i...
Svar
19
· Visningar
1 199
Senast: Masqueradee
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 232
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 382
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar