Vad heter färgen??

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Smultronagnes
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 13
  • Visningar Visningar 1 099
S

Smultronagnes

Postar en bild här på min älskling:

lausn.jpg

Vad heter hennes färg? hon är röd på nosen också, och på bakbenen, sorry att det är en så dålig bild! :-p

Sv: Vad heter färgen??

Uppfattar jag det rätt, att katten har lite röda strån även på kroppen? Iså fall kan den vara sköldpaddsfärgad, något som endast honkatter blir.

Jo, det är hon helt klart, röd lite på kroppen också alltså. Men jag trodde att det var kombinationen svart/vit och röd som var sköldpadda? Hon är ju grå! :)

Sköldpaddsfärgen kommer när katten har synliga anlag för både rött och svart. Den blå färgen beror på att katten är diluterad; ett anlag som bleker svart till blått (och rött till creme). Katten kan även ha mönster (tex tabby, tigré eller spotted) inblandat i sköldpaddsfärgen, eftersom det är ett tredje anlag som styr det.

Mycket söt!

Sassy skrev:
Sköldpaddsfärgen kommer när katten har synliga anlag för både rött och svart. Den blå färgen beror på att katten är diluterad; ett anlag som bleker svart till blått (och rött till creme). Katten kan även ha mönster (tex tabby, tigré eller spotted) inblandat i sköldpaddsfärgen, eftersom det är ett tredje anlag som styr det.

Mycket söt!

Aha...! :bow:
Och ja, hon är söööötast i världen! :love: :love:

Jag har hört flera som tror att sköldpaddsfärgade katter alltid är 3-färgade (alltså vitfläckiga). Undrar vad det kommer ifrån...

Men smultron vilken vacker kisse :love: :D (var tvungen att smita och titta) :)
Jag lovar att fixa bilder på lilla Cleo/Puma (vad det nu blir innan det är färdigt..) imorgon :)

vacasso skrev:
Men smultron vilken vacker kisse :love: :D (var tvungen att smita och titta) :)
Jag lovar att fixa bilder på lilla Cleo/Puma (vad det nu blir innan det är färdigt..) imorgon :)

Varför inte Cleo Puma? Löjs heter Löjs Katt! :D

Gud alltså vilken snygging, blir så avundsjuk :love:
Vill oxå ha katt men lite oartigt mot marsvinen, eftersom att jag har en etta...

Jag hade två svin (fyra eg. men min syster hade två) och en kanin i en tvåa när jag skaffade första katten.
Det gick inte alls :crazy: Kaninen jagade kattungen runt rummet en gång så han hade katten respekt för, men svinen var ju så roliga för de sprätter runt och tjuter och det kunde ju inte katta motstå...
Så svinen har flyttat :(
Och jag har två katter till :D

Jasså hehe, har ingen jag kan flytta mina "svin" till. En kompis vill ju ha, men hennes bror är allergisk mot djur...
Skulle gärna ha en snygg kissemiss, mamma har en perser med grov personlighet som heter duga, han är faktiskt mer svin än dom flesta killar jag träffat på, men han är ju söttare oxå, så han kommer undan med det :love:

Liknande trådar

Övr. Katt Vad har kattungen egentligen för färg? Han är brun, inte riktigt chokladig utan mer 'dassig' brun. (Tycker pälsen är silvrig i botten...
Svar
18
· Visningar
988
Senast: MissFideli
·
Tjatter Hjälp mig buke! Ni vet sån där gummisprut-grej som man får med tex när man köper öronrengöring? Vad heter den? Jag har en blå hemma men...
Svar
16
· Visningar
570
Senast: Sel
·
Övr. Katt Jag funderar på att teckna någon form av veterinärvårdsförsäkring för mina katter. Har aldrig tidigare haft katter försäkrade, utan... 2
Svar
31
· Visningar
1 056
Övr. Katt Vilken typ av klösmöbler gillar era katter bäst? Enkel pelare att klösa på? Klösbräda? Tunna (med eller utan möjlighet att gå mellan... 2
Svar
21
· Visningar
1 001
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka