Vad heter färgen? -britter-

Sv: Vad heter färgen? -britter-

Lite mer kuriosa kanske?
Mormors mormor S*Winner's Esther är uppfödd av en bekant till mig, hennes pappa Cleo's Lilac Lord Nelson är min absoluta favorit bland britthanarna. Tyvärr är han död nu, men det är det vackraste i kattväg jag någonsin sett och förebilden för min avel.

Har lite bilder på slänktingar bakåt, hojta om du är nyfiken. Det är bara från mammans sida, men ändå.

En fråga till ;)

Tycker ni att man ska kastrera honom sen? Han har en knix på svansen så han kan ändå inte användas i avel. Tänkte så man slipper revirmarkerande och dyl inomhus..

Ja, har han en svansknick så är det absolut bäst. Har du tänkt ställa ut honom nått? Om inte kan du kastrera tidigt, runt 6 månader. Om du tänkt det så kan det vara läge att vänta tills runt året så han hinner bredda sig lite. Men om han börjar strila så är det fort iväg, ju längre han hållt på, desto svårare att bryta beteendet.

Jag förespråkar tidig kastrering egentligen, men britten är sen i breddningen och ju mer den breddat sig innan kastrering, desto bättre. Tycker jag. Och ska han bara vara inne så är det ju ingen risk för bebisar heller.

Nej han kommer bara bli sällskapskatt, jag får hålla koll på när han börjar bli könsmogen helt enkelt. tack!

Nej, colorpoint är en färg. Det är bara vissa gamla böcker som skriver att det är en ras.

Colorpoint finns på Birma, Ragdoll, Devon Rex, Perser, Exotic, Cornish Rex, Brittisk Korthår, Siames och Balines, Snowshoe osv.

Nej, colorpoint är en färg. Det är bara vissa gamla böcker som skriver att det är en ras.

Colorpoint finns på Birma, Ragdoll, Devon Rex, Perser, Exotic, Cornish Rex, Brittisk Korthår, Siames och Balines, Snowshoe osv.

Ok, för vi har nämligen en perser som inte har intryckt nos. Han är mörk brun och otroligt fin, och då sa mamma iaf att de var en colorpoint.

Är han inte färgad som TS nya kisse så är han ingen colorpoint. Den intryckta nosens längd har inget med rasbenämningen att göra. Är det en perser så är det en perser oavsett noslängd. Man kallar dom perserkatterna med lite längre nos Klassisk Perser ibland, men det är fortfarande en perser.

Brunmaskad/Brun colorpoint perser
imp_10months_body_v.jpg

Chokladmaskad/choklad colorpoint britt
gazela_1.jpg

Så har han inte denna färg så har din mamma fel.

Amerikansk perser har inte intryckt näsa, inte heller dom perser som fanss för 20-30 år sedan, då såg dom ut som "en normal katt", men jag har inte sett en sådan på länge så jag undrar om dom finns kvar... Har eran perser stamtavla?

Amerikansk perser har inte intryckt näsa, inte heller dom perser som fanss för 20-30 år sedan, då såg dom ut som "en normal katt", men jag har inte sett en sådan på länge så jag undrar om dom finns kvar... Har eran perser stamtavla?

Jag vet inte, de ät min mamma som har koll på de. Men han var tänkt som utställningskatt, men fick inte fortsätta vid fyllda 4 månader :( Rätt dyr var han åxå...
Kan försöka få en bra bild på honom om ni vill...

Ja om han köptes för att bli utställningskatt så borde han ju ha stamtavla, men när en perser är 12 veckor (när man köper den alltså) så ser man ju hur näsan utvecklats, man kan ju inte se exakt hur den kommer bli men man ser ju helt klart om den är intryckt eller inte. Är han brun på hela kroppen eller bara i ansiktet, på benen och på svansen?

Hans riktiga namn är "For A Few Dollars More" och och så vitt jag vet så heter uppfödare Ingela.
Papprerna på Dollar håller ja på att leta efter för fullt...

Han är inte colorpoint (persern som MissFideli visade bild på är colorpoint) utan jag skulle snarare kalla honom choklad, kanske smoke. Han ser ju ut som en perser med längre näsa ja, men det borde ju synts när han var 12 veckor så då vore det konstigt om han såldes för utställning. Väldigt fin var han iaf :) Kolla i stamtavlan, där står ju både ras och färg.

Jo jag letar för fullt efter stamtavlan. Mamma sa att de skulle ligga i nått skåp, men inte vilket :p

Liknande trådar

Övr. Katt För att undvika att fullständigt kapa en annan tråd som jag känner mig skyldig till att den spårat lite, så startar jag den här tråden...
2
Svar
31
· Visningar
3 546
Senast: Asko
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 516
Senast: Imna
·
Övr. Katt Efter några år utan katt så funderar jag på att bli kattägd igen. Jag är uppvuxen med ett gäng huskatter, men efter att sista katten vi...
Svar
9
· Visningar
1 925
Senast: Lager
·
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag...
2
Svar
33
· Visningar
8 148
Senast: As_Vegas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIV
  • 🎄Jul 2024🎄
  • Blod i urinen