Vad Heter Era Ungar

Status
Stängd för vidare inlägg.
V

vickis-pajala

jag tänkte göra en lite undersökning:)
jo vänta gå inte dett kan bli roligt

jo när jag inte är mamma ledig jobbar jag ju innom vården
och där heter ju våra tante och farbröder
robusta namn
som`
elsa
lennart
lasse
men vad heter dom som sitter på ålderdomshemmet om 100 år
ja vad heter era ungar och varför ??

jag börjar
felicia har fått namnet efter visan "felicia försvann kan någon sägfa hur" hon är 7 år modemedvetn och hästintresserad tjej
diplomatisk mm
Nadja fick namet efter min första ridlärare samma typ av person
6år och står med båda fötterna på jorden
en robust tjej som inte bryr sig så mycket om vad andra tycker
Astrid 6 månader kom jag på bb när hon komm ut vet inte vart jag fick det i från

nåå eran tur
kom igen !!!!
 
Sv: Vad Heter Era Ungar

Mina flickor heter Engla Ingrid Cecilia och Saga Ann Caroline

Engla hette min morfars mamma (ett underbart släktnamn tycker jag), Ingrid min svärmor och Cecilia tyckte vi båda var fint

Saga har varit mitt älsklingsnamn sedan "skuggan över stenbänken (Saga Caroline)", Ann är en del av min mammas namn och Caroline kommer som sagt från boken.

Våra barn hette rätt länge "ettan" och "tvåan", det tog lååååång tid att komma överens.
 
Sv: Vad Heter Era Ungar

Min sjuåriga son heter OLIVER marcus. jag jobbade som kokerska på dagis och där fanns det en underbar liten kille som hette Oliver. Dessutom skulle vi ha ett namn som låter ungefär lika på svenska och engelska.
Dottern som jag har bestämt att jag ska ha i framtiden ska heta ELVIRA, dels för att jag inte vet en enda unge som heter det och dels för att jag hade en mkt speciell häst som jag kallade det.
skulle det mot förmodan bli en son så blir det förmodligen en EMIL för det har Oliver bestämt!!
 
Sv: Vad Heter Era Ungar

när jag var gravid med astrid
så sa ju alla att du veronica har defenitivt en pojkmage
så jag gick ju bara och tänkte på pojknamn
så när jag nu väl får en pojke så
ska han hete
Victor
eller aaron som astrid skulle het men det passade ju inte:)
 
Sv: Vad Heter Era Ungar

Min 6-åring heter JESPER Kevin Isak. Min sambo sa redan i början när vi träffades att om han fick en son nån gång, så skulle han heta Jesper, efter golfproffset Jesper Parnevik (Behöver jag säga att sambon spelar golf) så när det blev en kille, så var det givet vad han skulle heta.

Min 2-åring heter ISABELLA Justina Linnéa. Isabella för att jag alltid tyckt att det är ett fint namn, hade en Barbie som jag kallade för det :rofl: , Justina för att min farmor hette det i andra namn (hennes förnamn, Gunhild, var inte lika trevligt namn :p ) och Linnéa för att min sambos mormor heter det.
 
Sv: Vad Heter Era Ungar

Min äldsta heter Max för att det är ett fint, bra kort namn. I andra namn heter han Anders efter pappa.

Lillebror heter Alex efter Alexander den store, namnet fick kompensera för den låga födelsevikten. I andra namn heter han Fredrik, ett släktnamn.
 
Sv: Vad Heter Era Ungar

jag noterar blir inte så krångligt att skriva in på ålderdomshemmet
jesper och isabella :)
 
Sv: Vad Heter Era Ungar

Min 8- åring Heter Jan Christer RASMUS
Jan efter min pappa, Christer efter pappan och Rasmus då som han använder tyckte jag bara passade!

Min 7- åring heter Carl Albin OSCAR
Carl vet jag inte riktigt var det kom ifrån *funderar*.. Albin efter min gammelfarfar, o min bror har det som tilltalsnamn. Oscar som han använder är efter min farfar som jag aldrig hann lära känna.:cry:

Lite kul när man talar om vad barnen heter Rasmus o Oscar... det va ju de som gick på luffen i Astrid Lindgrens "Rasmus på luffen"
:)
 
Sv: Vad Heter Era Ungar

Mina pojkar:

Daniel Stig Edvin (Stig efter låssas farfar och Edvin efter min farfar.)

Tommie Hans Peter (Tommie efter morfar och de andra efter farbröder)

Mikael Nils Anders (NIls efter min morfar och Anders efter sin biologiska farfar)
 
Sv: Vad Heter Era Ungar

Min förstfödde son (8 år idag!!!!! han har 4 ben och gnäggar) heter Elvis pga attityd enl. min sambo som valde namn :rofl: :rofl:

Min dotter 5½ år (2 ben och människa) heter Emma (Anna Karin) efter sin gammelmormor Emma, Anna efter min mormor och Karin heter både hennes farmor och mormor, så det var lätt att döpa henne:D
 
Sv: Vad Heter Era Ungar

ja så ska det låta
fina robusta namn
inge krångel:)
 
Sv: Vad Heter Era Ungar

Trossnästösa skrev:
Min förstfödde son (8 år idag!!!!! han har 4 ben och gnäggar) heter Elvis pga attityd enl. min sambo som valde namn :rofl: :rofl:

Min dotter 5½ år (2 ben och människa) heter Emma (Anna Karin) efter sin gammelmormor Emma, Anna efter min mormor och Karin heter både hennes farmor och mormor, så det var lätt att döpa henne:D

nå min hund han heter rulle
och det är en svart labbe
och jag kan säga att han passar att hetat rulle

men du gumman jag funderar har vi plats för elvis och rulle på hemmet:confused:
 
Sv: Vad Heter Era Ungar

Sonen, 14 i år, heter Casper.
När jag bestämt namn till mina barn har jag velat ha lite mer ovanliga namn. Jag vill att man ska veta vem man pratar om, om du förstår hur jag menar. I flera klasser där jag bor finns det flera barn med samma namn och så ville jag inte ha det.

Min morfar, som hette Carl, dog samma år som Casper föddes. Därför valde vi att stava med C istället för K. (Dessutom tycker jag att det är snyggare...:angel: ) Han heter Emanuel i andranamn. Det är ett släktnamn som följt både pappans släkt och min släkt, så det blev ganska självklart..

När dottern föddes för snart 9 år sedan, så ville jag att hon skulle heta Engla. Men det gick inte igenom hos pappan, tyvärr.
Vi diskuterade och dividerade, han ville Lisa eller Hanna, vilket jag vägrade, av anledningen ovan...
Till slut kom vi överens om Petronella.

Petronella heter även Astrid och Paulina. Astrid heter hon efter sin farmors mor som gick bort i cancer, endast 37 år gammal. Hon efterlämnade make och fem barn.
Paulina heter hon efter sin mormors mormor. Hon hette visserligen Paulina bara i andranamn, men min mormor ville att Petronella skulle heta Berta efter min mormors mor. Det blev en kompromiss... ;)
 
Sv: Vad Heter Era Ungar

ja du är uppsatt på lisan
över ick krångliga namn:)
 
Sv: Vad Heter Era Ungar

Min dotter heter Felicia. Lite knäpp historia kring hennes namnval. Min mamma skulle köpa ny bil. Jag tyckte att hon skulle köpa en Skoda Felicia. Och lovade att jag skulle döpa barnet till det om det blev en flicka. Nu köpte ju min mamma en Golf och det kunde hon ju inte heta. :rofl: Så det fick bli Felicia.
Men hon är en otrolig flicka på snart 7 år och även kusin till
nallemajas barn ...


Ni som har barn som heter Felicia...kallar ni flickan för Felicia eller blir det nåt annat??
Här heter hon Fisan, Fisa ,Fislisa ja en hel massa namn har vi på henne.. kärt barn har ju många namn :love: :love:
 
Sv: Vad Heter Era Ungar

ja min dotter kallas oxå flisan eller lite förfinskat fliso
och hon heter ju felicia
 
Sv: Vad Heter Era Ungar

Mina barn heter

VIKTOR Haakon, han var helt ekelt en Viktor när han kom ut och Haakon är ett släktnamn efter min far och farfar som är norrmänn.

Anna MIRANDA har alltid varit förtjust i namnet Miranda och det och Elsa låg på topplistan redan när sonen föddes. När det sedan blev en tjej var valet självklart. Anna är en kompromiss, då jag från början ville att hon skulle heta Vilda Miranda men fick blankt nej från fadern och Anna fanns i båda våra släkter.
 
Sv: Vad Heter Era Ungar

Dennis (Olof Edvin) är 5 1/2 år Olof efter min pappa och Edvin efter sambons morfar. Valet stod mellan Dennis, Joel och Linus - men han var bara en Dennis när han föddes...

Lova (Edit Linnea) 3 1/2 år Edit efter min mormor och Linnea efter sambons mormor. Lova bestämdes redan när jag testade positivt efter en underbar gammal dam som jag satt vak hos i jobbet när jag blev gravid.

Molly (Sif Kristina) 1 1/2 år. Sif som sin farmor och Kristina som sin mormor. Molly var bara ett självklart namn när hon föddes. Men vi hade annars nästan bara pojknamn på lut före förlossningen. Hade hon varit en pojke så hade hon troligen hetat Joel.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp