Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Han är väl vitblack om jag får tycka...iallafall enligt de bilderna då han är äldre. Vad står det på regbeviset?? Jag har oxå en Lýsingur fast som är ljust isabell med en vacker bläs
Skimmel född vitblack? På de gamla bilderna ser h*n ju vitblack ut, och det var min första tanke även på nya bilderna, men där var h*n ju blekt, så det måste ju vara något mer anlag inblandat, antar jag. Om du inte tvättat stackarn med ett för starks blekschampo
Finns färgen "vitblack?" Det har jag också funderat på om det skulle kunna vara. Och att han isåfall är avblekbar skimmel född vitblack. (Någon sorts black iallafall )
Jag skulle tro att han är skimmel, född vitblack (tror jag att det heter...), dvs han har brun grundfärg och ovanpå det gulanlag och blackanlag, samt skimmelanlag (avblekbar, då).
Han är prickig på skapet och under svansen, och lite runt mulen. (Huden är rosaprickig. Tydligast under svansen, och knappt synligt på mulen) Om det spelar någon roll för bedömningen av vad färgen är. Han har ljusa ögon med mörka kanter. Ögonfransarna har samma färg som kroppen. (Gräddvita med lite rödbruna strån)
Går ålen genom manen eller inte? På någon bild ser det ut som den gör det, på andra inte. Är det en black borde den väl gå att urskilja, eller kan den blekas bort tidigare än på ryggen på en skimmel född black? Har han några antydningar till ränder på benen eller tvärstrimma vid manken (grepp)?
Hundavel & Ras Det finns väl ett par gener (minst två, är ju inte samma hos mops som fransk bulldog) som kopplas till det, även om andra faktorer också...
Hästmänniskan Det var tusen år sen jag stod i kollektivstall men vi hade samma system som @Murray och det funkade bra. Jag tror vi körde månadsvis och...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.