Vad heter blomman?

astronaut

Trådstartare
947186_596232203743794_1260391257_n.jpg

Sv: Vad heter blomman?

Fast en väldigt blek vallmo tycker jag!:) Det är ju en vallmo, men jag är så van vid att den är mycket starkare röd:)

Det ser ut som en orientalisk valmo, det är en vanlig perenn sort som är väldigt fin :).

Lägger till vit, gul och orange till färgerna :).

Sibirisk vallmo
Sibirisk+vallmo2.JPG

Också finns ju jokern i leken med ;)
Blå bergsvallmo
meconopsis_betonicifolia-4.jpg

Fast en väldigt blek vallmo tycker jag!:) Det är ju en vallmo, men jag är så van vid att den är mycket starkare röd:)

Den brukar vara orangeröd, men det finns trädgårdsvarianter i andra färger, vit och rosa, t ex. Så jo, den är blekare än vad orientalisk vallmo brukar vara, kallas även jättevallmo eller turkisk vallmo.

Det är en perenn som får djupa pålrötter, inte helt lätt att flytta på när den väl etablerat sig.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Såg denna fina blomma på kvällspromenaden. Växte under en häck vid cykelbanan. Någon som vet vad den heter?
Svar
5
· Visningar
445
Trädgård & Växter Snart är vintern här. Dags att börja planera för övervintring av växter! Jag har bland annat citron, banan och pelargoner sin jag vill...
Svar
11
· Visningar
492
Senast: sthu
·
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
428
Senast: Unafraid
·
Trädgård & Växter Varför blir hyacinterna såhär? Känns som ett lotteri när man köper dem. Ungefär 2/3 har slagit ut fullt. Egentligen bara 1 som blivit...
2
Svar
21
· Visningar
804
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar