vad har protein med gallor att göra?

diabla

Trådstartare
jag hade en häst som hade gallor på bakbenen för några år sedan. då sa en veterinär något till mig om att det kan bero på många orsaker och så sa hon nått med protein.. jag kommer inte ihåg om det var att hästen behövde mer protein eller att det kan vara att den fått för mycket?

om jag minns rätt så började jag ge min häst mamma mat, med mycket protein som var som musli och då gick gallorna bort. Tror jag. om jag minns rätt... eller så fick hon gallor av det och veterinären sa till mig att minska.. jag minns inte!

jag rider en häst nu som har hemska gallor på bakbenen och vill gärna försöka komma ihåg det där som veterinären en gång sa till mig om protein och gallor.

Kan ni bukefalister hjälpa mig? vad har protein med gallor att göra?

Sv: vad har protein med gallor att göra?

Får den gallor så kan den ha fått för mycket protein. Men det kan ju bero på nåt annat.

Liknande trådar

Hästvård Jag skall hålla mig kortfattad och tar gärna emot erfarenheter av er som har haft unga unghästar med svullnad. Mitt sex månader gamla...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 588
Hundhälsa Vi funderar på om vi ska utreda hunden för allergi eller inte och hade behövt lite tankar från er. Hunden är en 2-årig havanais. Inga...
Svar
11
· Visningar
1 027
Senast: Rumpnissen
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
3 013
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 643
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka