Hoppelhase
Trådstartare
Finns ju en tråd om skor/kängor men jag är mer nyfiken på vad ni har på händerna när ni är ute med hundarna? På vintern när det är svinkallt tänker jag främst på. Jag fryser alltid om händerna, alltid! Just nu har jag någon slags jaktvantar som jag snott av min far, de är av ull tror jag och går att fälla tillbaka delen som är över fingrarna och så är det halva fingrar under (eh, bra beskrivning). De har fungerat bra på våra vanliga promenader, ibland kombinerat med värmepåsar, men när vi var på kurs förra veckan märkte jag dess svagheter. Det är omöjligt att ta fram godis eller knäppa på och av kopplet om man har hela vanten på och har man fyra fingrar blottade är det snart också omöjligt eftersom man inte har någon känsel kvar och/eller det gör så ont så man bara vill gråta (och gör det om man är ensam
). Funderar på en annan slags jakthandskar som har öppning bara för avtryckarfingret och tummen, det kanske vore något.
Vad har ni på händerna när det är riktigt kallt och man ändå måste kunna använda fingrarna? Nu är det förstås inte så länge kvar av vintern... men det kommer väl fler kanske. Kan tänka mig att lägga ner rätt många pengar på detta så ge mig förslag!
Vad har ni på händerna när det är riktigt kallt och man ändå måste kunna använda fingrarna? Nu är det förstås inte så länge kvar av vintern... men det kommer väl fler kanske. Kan tänka mig att lägga ner rätt många pengar på detta så ge mig förslag!