Vad har ni i musfällan?

Jag köpte färdiga plastfällor som har nåt konstgjort bete som hållit i en månad nu. Tagit typ 15 möss med samma bete nu. Så jäkla smidiga och billiga.

Vi har samma fällor, hur bra som helst! Tar fler möss än dom med vanligt bete som vi testat flera olika sorter på.

I vintras fångade mannen flest med hjälp av fågelfrö :D
 
Jag har också musskrämma på nedervåningen. Funkar klockrent och kostade 70kr. Har inget på övervåningen, fär finns möss men bara på kallvinden.

Fällan köpte jag på en lokal affär motsvarande typ lantmännen.
 
Har dar jordnotssmor ar en dagligvara i de flesta hushall recommenderas det fran officiella kallor och det var vad jag anvande innan min gamla rottis kom pa hur kul det var att fanga moss. Hon rensade stallet pa nagon vecka, tog musen i munnen och tryckte till och sedan spottade hon ut den och gick vidare till nasta och hon var overtydlig om det fanns nagon mus i stallet att hon INTE tankte ge upp innan hon hade fangat den:D. Mycket effektivt och musfritt i stallet.
 
Rätt placerad vid mushålet så behövs inget bete...
Stor risk att fällan smäller till över svansen e.dyl. om man inte har mat som gör att de placerar huvudet på rätt ställe. Efter att ha haft ett rejält missöde med en mus som kravlade runt hela natten med ett fastklämt bakben så placerar jag dem aldrig så att de ska "bara råka" gå där, utan bara om de söker sig med nosen först mot maten.
 
Stor risk att fällan smäller till över svansen e.dyl. om man inte har mat som gör att de placerar huvudet på rätt ställe. Efter att ha haft ett rejält missöde med en mus som kravlade runt hela natten med ett fastklämt bakben så placerar jag dem aldrig så att de ska "bara råka" gå där, utan bara om de söker sig med nosen först mot maten.
Jag hittade en gång endast ett ben i en fälla. Musen hade tydligen gnagt av sig det och fortsatt sin färd. Därefter började jag använda gift istället, men nu när jag har (inne)katt så vill jag inte riskera att den får i sig gift. Därför är det fällor som gäller igen.
 

Liknande trådar

Relationer Säkerligen många på Buke som släktforskar.... Eftersom jag numera har lite mer tid i tillvaron har jag börjat kolla bakåt i egen släkt...
Svar
18
· Visningar
426
Senast: Karfitsa
·
Fritid Vilka företag är enklast att använda, till ett vettigt resultat och pris? Nån som har bra tips hur man får till snygga fotoböcker?
Svar
3
· Visningar
222
Fritid Som jag förstår går det fortfarande att plocka lingon norröver. Planerar en cykeltur åt det hållet och hade gärna haft en 15 kilo...
Svar
5
· Visningar
293
Fritid Behöver köpa mig en vettig jacka för nästa års vandringar. Känns så himla onödigt att packa ner både skal och regnjacka, så vill banta...
2
Svar
35
· Visningar
1 324
Senast: Kirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp