Vad har ni i musfällan?

tott

Trådstartare
Det är race på mellantaket. Dags att gillra fällorna...men med vad?
Era bästa tips, tack!
 
Jag köpte färdiga plastfällor som har nåt konstgjort bete som hållit i en månad nu. Tagit typ 15 möss med samma bete nu. Så jäkla smidiga och billiga.
Screenshot_20181024-195857_Chrome.webp
 
:D ursäkta skrattet... Men det billigaste och drygaste jag använder är jordnötssmör. Slagfällorna har ju ofta en liten kopp på utlösningstungan. Den kan man pressa ner Jsmör i. rikligt. + ett litet tips, har du råttor som kunder , så spika in nubb i träbasen på fällan med 5 mm mellanrum direkt utanför där "slagbommen " slår den. Då sitter även de stora fast Ps.bind fast fällan med en kort fisklina så rymmer inte ekipaget.
 

Liknande trådar

Relationer Säkerligen många på Buke som släktforskar.... Eftersom jag numera har lite mer tid i tillvaron har jag börjat kolla bakåt i egen släkt...
Svar
18
· Visningar
426
Senast: Karfitsa
·
Fritid Vilka företag är enklast att använda, till ett vettigt resultat och pris? Nån som har bra tips hur man får till snygga fotoböcker?
Svar
3
· Visningar
222
Fritid Som jag förstår går det fortfarande att plocka lingon norröver. Planerar en cykeltur åt det hållet och hade gärna haft en 15 kilo...
Svar
5
· Visningar
293
Fritid Behöver köpa mig en vettig jacka för nästa års vandringar. Känns så himla onödigt att packa ner både skal och regnjacka, så vill banta...
2
Svar
35
· Visningar
1 324
Senast: Kirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp