Vad har ni i magen?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Timsetim

Trådstartare
Jag är lite nyfiken på om ni som är gravida eller har varit gravida har fått någon "känsla" av vilket kön det är ni har därinne. Och om ni har haft en sådan känsla, har den visat sig vara riktig??

/Timsetim
 
Sv: Vad har ni i magen?

Jag trodde att första barnet var en pojke - innerst inne... Men eftersom jag så otroligt gärna ville ha en pojke så intalade jag mig själv och omgivningen att det skulle bli en flicka:crazy: Så att jag inte skulle bli "besviken" - eller hur jag nu tänkte... Inte sjutton hade jag blivit besviken om det var en tjej:)
Men det var mycket riktigt en pojke:)

Andra barnet var en tjej vilket jag var tvärsäker på innan jag ens gjort ett gravtest:D Jag bestämde namn på henne redan när jag anade att jag var gravid. Mycket riktigt min lilla prinsessa såg tom ut som jag trodde;)

Tredje barnet hade jag ingen aning om vad det var för kön. Kanske för att graviditeten inte liknade någon av de andra :confused: eller för att den var problemfylld från början till slut. Jag var inte helt säker på att den skulle sluta bra, eller hur jag ska säga.
Men det blev en go liten tös det med. Och namnet hade jag klart för mig;) När jag blev igångsatt så fick jag för mig att det var en tjej så då talade jag för min bm att om max fyra timmar så är Molly född. Det trodde hon inte på - men så blev det! 3 timmar senare så hade jag henne i famnen:)
 
Sv: Vad har ni i magen?

Jag har känt att jag haft en pojke hela tiden.
Magen har dessutom sett väldigt pojkig ut och i princip alla har sagt att det är en pojke, enbart baserat på magfomen....
Gjorde ultraljud för att kolla kön, och även där trodde man på pojke (dock ej helt säkert).
Föder snart, så jag får återkomma med det slutgiltiga svaret!
 
Sv: Vad har ni i magen?

Jag vill ha en liten flicka =) Alltså är jag inställd på att det blir en pojke. Som någon ovanför skrev "Så man inte blir besviken"...
Men så länge ungen är frisk har 2 arm, 2 ben och 5 fingrar/tår på varje hand/fot så är jag nöjd och glad oavsett vad det blir. Men om jag får drömma blir det en underbar liten tös!

Han ingen känsla av vad det blir och dum som man är frågade jag inte på UL heller *mutter*
 
Sv: Vad har ni i magen?

Förra gången var jag helt övertygad om att det skulle bli en pojke. Det var lite jobbigt för jag hade, redan när jag var liten, bestämt att jag någon gång skulle få en liten flicka som skulle heta Hannah men jag hade inte en blekaste aning om vad jag skulle ge min eventuella son för namn, så i bilen in till BB hade jag värsta paniken för jag ville verkligen ha ett namn på mitt barn redan när det föddes. Men... jag hade fel och det blev en liten Hannah!

Nu är det värre, jag tror att det är en pojke, eller nej det är nog en flicka eller :confused: Den här gången har vi bestämt ett pojknamn men har en fyra fem flicknamn vi funderar över...
Har gjort testet med guldringen och enligt det så blir det en liten tjej till, precis som storasyster önskar sig... För min del blir det jätte bra bara det blir en människa :idea:
 
Sv: Vad har ni i magen?

Min känsla var TOTALFEL ! Jag var bergis på två grabbar, det var två tjejer.
 
Sv: Vad har ni i magen?

Jag fick en känsla av att jag bar på en liten tjej. Alla i omgivningen sa att jag skulle få en kille. Hade typisk "killmage". Men ut kom världens underbaraste lilla tös. :love:

Linnea046.jpg
 
Sv: Vad har ni i magen?

Vi gjorde också "guldringstestet". Jag skulle få en tjej och maken skulle få en pojk! ;-) Eller om det var tvärtom... Det var rätt underhållande iaf.

Första tiden hade jag ingen aning men efter hur månaderna gick så blev jag mer och mer övertygad om att det var en kille. Mycket riktigt, ut kom världens goaste lilla pojk.
 
Sv: Vad har ni i magen?

När jag vänta ettan så var jag övertygad om att det var en tjej. Ut´kom en liten pojke.

När jag vänta tvåan visste jag att det var en pojk men hoppades på en tjej. Ut kom en pojk.

När trean låg i magen så visste jag att det var en pojk. När de lade honom på min mage sa jag välkommen till världen min älskade son. Då sa personalen att de inte kunde veta vad det var för de hade inte kollat ännu. men givetvis var det min älskade son.
 
Sv: Vad har ni i magen?

Jag tror att jag väntar en liten kille :) Min mage är en pojkmage om man skall gå efter skrönorna men vem vet, om ca 5 veckor får vi veta vad det blir:D :D
 
Sv: Vad har ni i magen?

jag har alltid trott pojke, men drömmer att jag får en dotter om och om igen... så det vette sjutton, spännande är det i alla fall... 5 veckor till beräknad dag idag!
 
Sv: Vad har ni i magen?

Var helt säker på att det var en flicka jag väntade på.Så vid ultraljudet frågade vi och det stämde.
 
Sv: Vad har ni i magen?

Kom på de här testen oxå...

Gå in på http://gravid.se/ Välj Ett & annat - Barnets kön

Enligt Kina kalendern blir det en flicka och enligt sägen blir det 3-2 till att det blir en flicka för mig!
 
Sv: Vad har ni i magen?

Allt tyder på att det finns en pojke i min mage, dels det kinesiska, dels andra ovetenskapliga test man kan göra. BM refererade dessutom till "han" på u-ljudet och min sambo tyckte sig se ngt som tydde på samma sak på skärmen. Vad det blir får vi se! ;)
 
Sv: Vad har ni i magen?

Min mamma hade en bestämd känsla av att hon väntade pojkar under båda sina gradiviteter, första gången hade hon fel, jag är en hon. andra gången blev det dock min lille bror:D

en vänina hade för sig att hon väntade en dotter och mycket riktigt så tittade en liten tjej ut.

när jag blev gravid så trode jag att det var en tjej i princip sama stund som grav testet visade +. på andra ul frågade vi om man kunde se vad det var för något och bm trode att det var en tjej. den 4/5 tittade en liten Elionora ut:love:
 
Sv: Vad har ni i magen?

Förra gången trodde vi att det var en kille, och det var rätt.
Nu ska han blir änglabror och vi tror igen att det är en kille, men det återstår att se.. :)
 
Sv: Vad har ni i magen?

Både jag och sambon har en känsla av att det är en flicka i magen. Allt skrock tyder på det också! ;) Om sisådär 5,5 veckor får vi veta...
 
Sv: Vad har ni i magen?

filiduttan skrev:
jag har alltid trott pojke, men drömmer att jag får en dotter om och om igen... så det vette sjutton, spännande är det i alla fall... 5 veckor till beräknad dag idag!


Då tror jag att du får en tjej! Jag som intalade mig att första var en flicka drömde gång på gång att jag fick en pojke. Och mycket riktigt så blev det så.
Andra barnet visste jag ju var en flicka, så om hennes födsel drömde jag bara en gång.

Tredje barnet såg jag aldrig till i någon dröm :( och det var delvis därför jag inte kände mig så säker på att det skulle gå bra...

Jag tror att ditt undermedvetna försöker säga dig något;)
 
Sv: Vad har ni i magen?

Vi har delade meningar om vad vi tror att vi väntar. Jag tror på två pojkar och sambon tror på två flickor. Enligt det där kinesiska testet blir det flickor. Vi får väl se om 162 dagar! :D

/Timsetim
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Den här veckan har sonen fått ytterligare två affektanfall, utöver det som han fick under påskhelgen. Det senaste väntade jag mig...
Svar
11
· Visningar
2 738
Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2
Svar
25
· Visningar
2 640
Senast: Jahopp
·
Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 160
Senast: Bexzor
·
Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
1 929

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Blöta BoT-stallpaddar?!
  • Dressyrsnack 17
  • Svårläkt sår

Omröstningar

Tillbaka
Upp