Vad har ni hundförare på fötterna?

Sv: Vad har ni hundförare på fötterna?

Kl

Jag har lite olika. Dels vanliga gympadojjor från Reebok, men främst är det väl mina Meindl-kängor som används. Jag har haft mina i 9-10 år nu, de är lika bra som när det köptes och framförallt har jag aldrig någonsin fått skoskav av dem, trots långa vandringar.

Sen har jag Muckboots på vintern, ovärderliga när man har kalla fötter. Jag har gummistövlar från LeChameau till vår/sommar/höst, världens bästa stövlar (jo, jag har 2 par Hunter också, släng er i väggen...).

Jag har samlat på mig under åren, men ska jag bara välja ett par väljer jag nog Meindl-kängorna.

Jag har ett par Meindl Dovre Extreme. HELT underbara, vattentäta enda upp till kanten och man går som på moln :love: Sambon har likadana och är lika nöjd han!

När det är riktigt blött har jag ett par Muckboots. Innan hade jag ett par Lundhags Scout, köpte dom begagnade ca 5 år gamla och hade dom i 2 år. Jättebra, men lite för mycket underhåll för mig (Smörja och tvätta) jämfört med Meindl.

Senast ändrad:

Jag fick ett par Meindl-kängor i födelsedagspresent som 15 åring, de hänger med än 12 år senare. Tyvärr har mina blivit kidnappade av sambon, så det krävs mordhot för att jag ska få ha dem på mig numera. Ska av den anledningen köpa mig ett par nya (så får han dras med de gamla).. ;)

Normalpromenaderna sker dock mest i gympaskor om vädret tillåter.

Jag har ett par Merrellkängor som används vintertid. Sen ett par Viking Anaconda.

*kl*
Jag har HanWag-kängor. De sitter bättre på mina fötter än Meindl.
Maken kör Meindl dock och vi älskar båda våra skor.

På sommaren blir det joggingskor.

Senast ändrad:

Googlade på meindlkängorna men är de verkligen vattentäta? Det är ju snörning på dem?

Jag tycker mina muck boots tay mid är för låga ibland när jag måste igenom "smältsjöarna" i hagarna på våren. Inte sjutton kan läderkängor med snörning klara sånt?

Mina absoluta favoriter när det kommer till skor och kängor är ett par köpta på börjes :love: jag använder dom till allt, de är lätta, bekväma och jag är alltid torr om fötterna:)
dessutom är de billiga:bow: ligger på 6-700 (sett samma skor i vanlig skoaffär och då låg dom nästan på det dubbla.. trots rea:eek: )

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Hjälp!

Hästrelaterat

Tillbaka