Vad har ni för villaförsäkring?

MsSleepalot

Trådstartare
Hos vilket bolag? Har ni haft något problem med huset/varit nöjda med den hjälp ni fick?

Vi har precis köpt villa vi får tillträde till 1/3 så vill ha alla tips jag kan få om villafförsäkringar :)

Sv: Vad har ni för villaförsäkring?

Vi har vårt hus försäkrat hos Länsförsäkringar. De är (än så länge) bra att ha och gör med. Fast som tur är har vi inte haft några problem sedan vi flyttade in. Sen har vi de flesta av våra försäkringar där.

Dalarnas fsb (Länsförsäkringar) har hittils alltid fungerat kanon :)
Har även de som bank numera och är mer än nöjd!

Föräldrarna har allt försäkrat hos Folksam och det har fungerat både när pappa råkade borra hål i vattenledningen och när lysena på bilen blev stulna osv.

Har tidigare haft IF och de har aldrig fungerat bra oavsett om det var hemförsäkring, bil eller person/olycksfalls försäkring...
Så If skulle jag rådissa och jag kommer ALDRIG att säga ett gott ord om dem pga så mkt skit de ställt till det för oss trots att vi haft rätt!

Vi har IF på det mesta och kommer aldrig att byta, jag är oerhört nöjd med deras bemötande och den hjälp jag fått.
När det brann hos oss var det precis som i reklamen, hjälpen fanns där i samma sekund man lyft luren till dem och de ordnade med sanering, avfuktning, renovering, pengar till tillfällig bostad osv osv. Helt otroligt faktiskt.

L*nsf*rs*kringar.

Man har ju även reseskydd i sin hemförsäkring, och när dottern fick opereras för blindtarmen när vi var i Peru så flöt allt på perfekt vad gällde ersättningar för operation, extra flygresor osv.

Även vid en mindre fuktskada på förra gården funkade allt bra.

Har alltid haft LF, och kommer nog INTE att byta!

Vi har Länsförsäkringar, men är i grund och botten inte särskilt nöjda. Småsaker har gått bra, även om det gruffats och tagit tid.

Rättsskyddet har hittills fungerat.

Men när det kom till större skada, då fick vi ut 1/3 av den verkliga kostnaden för åtgärd, vilket blev ett rejält hål i plånboken privat. Nu har vi ett väldigt stort paket hos LF, så att bryta ut villa- och hemförsäkringen är inte aktuellt utan att byta alla försäkringar.

Vi har Folksam på allt och har hitills varit nöjda. Det var inga problem att få ut ersättning när vi hade inbrott i garaget.

Just nu har vi IF stor hem o villa + svamp (man får en anticimexbesiktning vid tecknande av svampförsäkringen) vi har haft dem i två år, jättenöjda men vi har aldrig behövt utnyttja försäkringen, i mars byter vi till länsförsäkringar endast pga av priset.

Vi har just nu Moderna Försäkringar, men vi är inte riktigt nöjda med dom. Först och främst verkar det som att vi kan få en betydligt billigare försäkring hos andra bolag..

Har tänkt att testa Netviq. De ska tydligen vara väldigt billiga och får bra kritik här.

Någon som har erfarenheter av netviq att dela med sig av?

Jag har länsförsäkringar.
Har haft dem genom i stort sett alla skeden i livet.
Har bara positiva erfarenehter. De har varit lätta att resonera med och jag har fått klara besked. Jag har bytt till dem som bank ganska nyligen också och även där har erfarenehterna varit positiva.

Jobbade en sommar som vikarie för en sekreterare på länskontoret och fick mer inblick i företaget. Det var trevligt. Stämningen på en arbetsplats säger mycket så jag är kvar hos dem och tänker inte byta.

Jag ska definitivt vara för Folksam. Flera radhusvillor brann ner för några år sedan brevid mina föräldrars hus. Och dom som hade Folksam tyckte vi så jäkla synd om. Dom hade ett helvete att få ersättning för olika saker som blivit förstört, Folksam betedde sig förjävligt. medan några andra hade tex Länsförsäkringar och fick hur bra stöttning och hjälp som helst.

Liknande trådar

Hemmet Som en relativt van användare av utedass så är jag (smärtsamt) medveten om att de kan vara allt från helt luktfria till att lukta helt...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
3 498
Senast: monster1
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 278
Senast: Mabuse
·
Hemmet Jag funderar på att köpa frysbox, ca 200 l. Jag har en otrolig förmåga att passa på när det är extrapriser att köpa massor och frysa in...
Svar
0
· Visningar
229
Senast: Mia_R
·
Hemmet Nu har vi bott i huset i ett år! 😊🎂 Det har gått så fort och vi har ännu inte fått nån snits på det här med förvaring och organisering...
Svar
0
· Visningar
123

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka