Vad har ni för soffa?

cambodia

Trådstartare
Jag vill se era soffor!

Ska köpa ny och vet inte alls vad jag vill ha, tycker ”allt” ser så tråkigt ut...

Så, in med massa bilder:bump:
 
Jag vill se era soffor!

Ska köpa ny och vet inte alls vad jag vill ha, tycker ”allt” ser så tråkigt ut...

Så, in med massa bilder:bump:
Söderhamn från Ikea! Hade Karlstad innan :)

IMG_20210306_110354_717.webp
 
@cambodia: Jag har en sådan här fast i svart läder:

chesterfield-lyx-sammetssoffa-3-sits-svart-1808479.jpg


Jag letade ju ny soffa för ett par år sedan och häng inte upp dig på utseendet enbart, de måste vara sköna också. Alla IKEAs gick bort antingen på utseende eller bekvämlighet (deras billigare serier var det värsta jag suttit i, min rygg hade gått sönder direkt).

Just nu drömmer jag om en sådan här bäddsoffa till salongen:
2328-HLR-57_1.jpg


:love:
 
Jag har en Björnen från Sweef. Jag ville ha en riktigt djup soffa och det är den. Älskar den :love:. Framför allt äldre människor verkar dock tycka att den är svår att sitta i för att den är så djup, men jag sitter alltid uppkrupen så mig passar det bra.
 
En Landskrona från IKEA
De har egentligen inte nackstöd men en av deras andra modeller har nackstöd som passar ihop med denna om man väljer grått tyg. 😁

Tycker den är underbar att sitta i.
 
Jag vill se era soffor!

Ska köpa ny och vet inte alls vad jag vill ha, tycker ”allt” ser så tråkigt ut...

Så, in med massa bilder:bump:
Ursäkta, nu läser jag in mycket mer än du skriver och spinner vidare på det och vad andra har sagt i liknande sammanhang.

Måste en soffa vara spännande, snygg, intressant, ett uttryck för den man är/vill att andra ska tänka att man är? Jag blir så stressad av principen att inredning ska köpas för att kommunicera olika saker till en själv och/eller till andra. Det innebär att folk köper nytt, särskilt nyproducerat, mycket oftare än vad som är hållbart och ekonomiskt.

Min soffa är skön att sitta i, stor nog för att en kompis ska få plats att sova bekvämt i den vid övernattning, och uppskattningsvis 10 år gammal. Jag kommer inte att lägga in någon bild.
 
Ursäkta, nu läser jag in mycket mer än du skriver och spinner vidare på det och vad andra har sagt i liknande sammanhang.

Måste en soffa vara spännande, snygg, intressant, ett uttryck för den man är/vill att andra ska tänka att man är? Jag blir så stressad av principen att inredning ska köpas för att kommunicera olika saker till en själv och/eller till andra. Det innebär att folk köper nytt, särskilt nyproducerat, mycket oftare än vad som är hållbart och ekonomiskt.

Min soffa är skön att sitta i, stor nog för att en kompis ska få plats att sova bekvämt i den vid övernattning, och uppskattningsvis 10 år gammal. Jag kommer inte att lägga in någon bild.
Det är lugnt!
Jag vill ha en soffa som jag tycker är fin och är bekväm att sitta i. Jag visste inte riktigt vad jag tycker om så ville ha tips. Och nu tror jag att jag vet :)
 
Jag har en Hemnes dagbädd med en riktig madrass i. Överkast runt madrassen och sedan många kuddar i olika storlekar och några filtar så kan man hitta många bekväma sätt att använda den på. Och sover någon över lägger jag bara undan kuddar o filtar och överkast och så har jag sängkläder, täcke o kuddar i lådorna under. Smidigt när man bor i en etta och jag tycker den är jättefin :)
 
Ursäkta, nu läser jag in mycket mer än du skriver och spinner vidare på det och vad andra har sagt i liknande sammanhang.

Måste en soffa vara spännande, snygg, intressant, ett uttryck för den man är/vill att andra ska tänka att man är? Jag blir så stressad av principen att inredning ska köpas för att kommunicera olika saker till en själv och/eller till andra. Det innebär att folk köper nytt, särskilt nyproducerat, mycket oftare än vad som är hållbart och ekonomiskt.

Min soffa är skön att sitta i, stor nog för att en kompis ska få plats att sova bekvämt i den vid övernattning, och uppskattningsvis 10 år gammal. Jag kommer inte att lägga in någon bild.

Jag skiter fullständigt i vad någon ev tolkar in om mig utifrån vilken soffa jag har. Men jag vet också att sofforna jag hade uppe i TV-rummet gjorde mig trött och ledsen varje gång jag såg dem eftersom de var så vansinnigt fula (plus obekväma). Dvs när jag letade soffa var det viktigt att jag tyckte den var vacker också utöver bekväm.

Hela mitt hem försöker jag fylla med saker som jag tycker är vackra eftersom det gör mig glad. Jag har också efter många om och men kommit på vilken stil jag vill ha (som innebär att jag verkligen inte köper nyproduktion!).

För mig personligen är det viktigt hur mitt hem ser ut för att jag ska må bra. Hur andra resonerar och vill ha det bryr jag mig inte om (jag försöker inte läsa ut något om någon pga deras soffa!).
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Behöver verkligen nya glasögon. Mina glasögon är ca 18 år gamla, omoderna och något för starka. Är inte bekväm att röra mig utanför...
Svar
11
· Visningar
536
Senast: Åsa A
·
Hemmet Jag älskar dofter. Jag tycker speciellt mycket om tyngre dofter och säsongsbundna dofter. Jag vill liksom inte att det ska dofta...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 217
Senast: LinnK
·
Hemmet Jag funderar på att köpa frysbox, ca 200 l. Jag har en otrolig förmåga att passa på när det är extrapriser att köpa massor och frysa in...
Svar
0
· Visningar
199
Senast: Mia_R
·
Hemmet Jag håller på och hjälper min mamma med att hitta en ny tvtjänst. Idag har hon Viasat som hon får in via satellit. En dyr tjänst som...
Svar
0
· Visningar
172
Senast: Nebraska
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp