Vad har ni för soffa?

Ursäkta, nu läser jag in mycket mer än du skriver och spinner vidare på det och vad andra har sagt i liknande sammanhang.

Måste en soffa vara spännande, snygg, intressant, ett uttryck för den man är/vill att andra ska tänka att man är? Jag blir så stressad av principen att inredning ska köpas för att kommunicera olika saker till en själv och/eller till andra. Det innebär att folk köper nytt, särskilt nyproducerat, mycket oftare än vad som är hållbart och ekonomiskt.

Min soffa är skön att sitta i, stor nog för att en kompis ska få plats att sova bekvämt i den vid övernattning, och uppskattningsvis 10 år gammal. Jag kommer inte att lägga in någon bild.
Det ena behöver väl inte utesluta det andra? Det går väl utmärkt att ha en soffa som är både bekväm och snygg?
 
Min soffa i vardagsrummet matchar tapeterna.
16169181920655290842497962582105.webp

Vad mer kan man begära av en soffa?
 
Jag vet vad man kan läsa ut av hela mitt hem... att jag är ohyggligt kattägd och de att små hårbollarna har varit och är vansinnigt bortskämda :D

Det är få saker som inte har katthår och/eller klösmärken... :cautious:
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Behöver verkligen nya glasögon. Mina glasögon är ca 18 år gamla, omoderna och något för starka. Är inte bekväm att röra mig utanför...
Svar
11
· Visningar
536
Senast: Åsa A
·
Hemmet Jag älskar dofter. Jag tycker speciellt mycket om tyngre dofter och säsongsbundna dofter. Jag vill liksom inte att det ska dofta...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 217
Senast: LinnK
·
Hemmet Jag funderar på att köpa frysbox, ca 200 l. Jag har en otrolig förmåga att passa på när det är extrapriser att köpa massor och frysa in...
Svar
0
· Visningar
199
Senast: Mia_R
·
Hemmet Jag håller på och hjälper min mamma med att hitta en ny tvtjänst. Idag har hon Viasat som hon får in via satellit. En dyr tjänst som...
Svar
0
· Visningar
172
Senast: Nebraska
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp