Vad har ni för soffa?

Ursäkta, nu läser jag in mycket mer än du skriver och spinner vidare på det och vad andra har sagt i liknande sammanhang.

Måste en soffa vara spännande, snygg, intressant, ett uttryck för den man är/vill att andra ska tänka att man är? Jag blir så stressad av principen att inredning ska köpas för att kommunicera olika saker till en själv och/eller till andra. Det innebär att folk köper nytt, särskilt nyproducerat, mycket oftare än vad som är hållbart och ekonomiskt.

Min soffa är skön att sitta i, stor nog för att en kompis ska få plats att sova bekvämt i den vid övernattning, och uppskattningsvis 10 år gammal. Jag kommer inte att lägga in någon bild.
Det ena behöver väl inte utesluta det andra? Det går väl utmärkt att ha en soffa som är både bekväm och snygg?

Min soffa i vardagsrummet matchar tapeterna.
16169181920655290842497962582105.webp

Vad mer kan man begära av en soffa?

Jag vet vad man kan läsa ut av hela mitt hem... att jag är ohyggligt kattägd och de att små hårbollarna har varit och är vansinnigt bortskämda :D

Det är få saker som inte har katthår och/eller klösmärken... :cautious:

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
313
Senast: alex.ha
·
Hemmet Som rubriken lyder, måste köpa ny men det finns för mycket att välja på 😅 Finns det några egenskaper som ni inte vill vara utan, eller...
Svar
9
· Visningar
302
Senast: Happimess
·
Hemmet Kort intro: Min frys är full. Jag vet att jag behöver extra frysmöjligheter över julen. (Nej, min ordinarie frys kommer inte att tömmas...
2
Svar
23
· Visningar
1 242
Senast: NilHe
·
Hemmet Vi planerar att skaffa pool till våren, så jag tänkte börja se mig omkring lite redan nu. Problemet är att jag inte vet något alls om...
Svar
6
· Visningar
619
Senast: Luzzan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Badrumsrenovering
  • Textilåtervinning
  • Autistisk bror

Hund, Katt, Andra Djur