Vad har ni för skor?

Idas

Trådstartare
Vad har ni för skor nu i höst? Tycker det är svårt med den här mellanperioden. Det regnar mycket, men det är för tidigt för att gå i "varma" stövlar och liknande och har man sneakers blir man blöt.

Vill gärna ha tips på snygga skor! Helst inte med klack/med låg klack då jag helst inte vill gå med klackar varje dag.

Jag har bytt till riktiga kängor och stövlar nu. Så fasligt varmt blir det inte om fötterna, fast jag har visserligen ovanligt frusna fötter.

Är det nätta små snörkängor du letar efter kanske? (Edit: Alltså skorna modell ridskor som butikerna verkar kalla kängor. Kängor för mig är egentligen Dr Martens, Underground, etc.)

Än så länge har jag Converse. Vid riktigt skitväder har jag Hunterstövlar och byter skor när jag kommer in. Om ett tag är det Ash Boots eller Primeboots som är på fötterna.

Jag har bytt till riktiga kängor och stövlar nu. Så fasligt varmt blir det inte om fötterna, fast jag har visserligen ovanligt frusna fötter.

Är det nätta små snörkängor du letar efter kanske? (Edit: Alltså skorna modell ridskor som butikerna verkar kalla kängor. Kängor för mig är egentligen Dr Martens, Underground, etc.)

Jag har faktiskt kikat på en del "kängor", men är lite anti pga att mina ridskor ser likadana ut.. :o

Jag har än så länge converse, men så rör jag mig bara ute korta sträckor (huset > garaget, parkeringen > in på jobbet och sedan tillbaka), ev. med något stopp på hemvägen. I stallet har jag jodhpurs eller gympaskor beroende på vad jag ska göra. Gummistövlarna behövs inte än så länge!

Just nu går jag fortfarande i ballerina, loafers och sneakers. Det är ju inte kallt. Så fort jag får lön ska jag köpa mig et par höstskor och ett par boots. Har redan ett par mockastövlar med klack jag älskar.

När det blir lite kallare har jag tunt fodrade kängor(?) av den här typen:
20132201836542200_sbig.jpg

Än så länge gympadojor men så småningom blir det m/90-kängor som jag sedan bor i fram tills i vår. Har andra skor om jag mot förmodan ska ut och vara lite finklädd, men de används bara då.

Jag har faktiskt kikat på en del "kängor", men är lite anti pga att mina ridskor ser likadana ut.. :o

Haha, det behöver du nog inte oroa dig för, folk som inte rider tycker ridskor är skitsnygga :up:
Jag har ett par ariat som vardagsskor och mina kompisar som inte rider vill ha likadana och undrar var man kan köpa dem :D

Så köp ett par ridskor till och använd dem till vardags och sen när du behöver nya till stallet så tar du dem dit och köper ett par nya vardasskor

Än så länge mest "vanliga" skodon (ballerina, tennisskor etc) men när det blir lite blötare och kallare så blir det ett par lättfodrade och ganska lågskaftade läderkängor tills det är dags för att ta på vinterskorna.

Vad har ni för skor nu i höst? Tycker det är svårt med den här mellanperioden. Det regnar mycket, men det är för tidigt för att gå i "varma" stövlar och liknande och har man sneakers blir man blöt.

Vill gärna ha tips på snygga skor! Helst inte med klack/med låg klack då jag helst inte vill gå med klackar varje dag.
Magnum Elite kör jag på men det kanske inte är "snyggt"? :p praktiskt är det. Bra grepp, stadigt, vattentätt, allväders och lättmatchat, i min värld.

Jag har ett par dr martens som används flitigt året om! Till hösten har jag på mig tjockare strumpor och fluffiga inlägg och då klarar fötterna kylan kalas! :)

Tillhör nog "I dont give a shit about the weather" personerna. :D Dom dagarna det regnar använder jag mina Johnny Bulls, primebootsen eller mina ultra pro från Salomon med goretex. Tycker inte det blir så varmt med någon utav dem faktiskt. :)

Köpte skor idag! Tänkte köpa Ten points men tyckte inte riktigt de var värda 1200 så det fick bli en billigare variant som jag kan slakta hur jag vill i leran ;)
--1187116_P.png

såg en modebloggare prisa DE LÅGA GUMMISTÖVLARNA

äger inga själv men de vore kanske något för att slippa bli blöt. En fashionistaexklasskompis köpte rosa/leopard på rusta. Så de funkar tydligen.

Jag varierar mellan ett par Converse och ett par Jhonny bulls av den lägre modellen :)

Vilken bra idé traska iväg till ridbutiken och köpa skor :) de håller säkert 10 ggr bättre än de i vanliga skoaffären :) anpassade till ett liv i stallmiljö som de är.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag letar efter nya höst/vinterstövlar att ha till vardags. Jag skulle vilja ha ett par i stil med Dubarry (fast gärna billigare!), har...
Svar
1
· Visningar
708
Utrustning Vänder mig i första hand till er som bor på egen gård, och inte bara tar hand om hästen i samband med ridning. Jag behöver nya...
Svar
16
· Visningar
643
Senast: Cattis_E
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
5 998
Senast: Gunnar
·
Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första...
2
Svar
24
· Visningar
2 426
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar