Vad har ni för ras?

Mirre

Trådstartare
Ni som rider western här, vad har ni för häst?
Rider alla paint, quarter och arab eller har ni annat också?
Vilka grenar rider ni?
Tävlar?
Vilka klasser?
:bump:

Sv: Vad har ni för ras?

Nu har jag en 3-årig quarter, än sålänge har det bara varit halter men ska börja tävlas i pleasure i sommar och nästa säsong satsar vi på trail och western riding.

Förra hästen/hästarna har varit alltifrån travare till fullblod.

Min häst är Quarter/halvblod... Har inte haft henne så länge men tränar och tävlar henne främst i Roping, pleasure och horsemanship även en och annan tidsgren i bland för de är så fruktansvärt kul :rofl: änn så länge har det bara vart tävlingar på D nivå.

Jag har ett Vamblod som jag tävlar med, förra sommaren blev det inte så mycket, men i sommer bir det en hel del... De klasser som han går bäst i är Trail, Versatile Horse, Western Riding och Reining. Har inte kommit in på Pleasure och Western Horsemanship än och han ska göra sin debut i Showmanship at Halter om en vecka. Förut har jag bara tävlat på D-tävlingar, men nu kommer det att bli en hel del C-tävlingar också... :)

Vilka grenar rider ni?
Reining, Western Riding, Versatile Horse...och någon gång även Trail och Pleasure.
Tävlar?
Ja
Vilka klasser?
Har bara färskingar just nu så det blir att börja på D-nivå. Förra hästen debuterade i C men, hans pålagringar satte stopp för vidare tävling där och han blev utdömd:(
Hoppas på bättre framgång med nuvarande gäng:D

Jag har två quartervalacker, en som är 3 och en som är 8.

3-åringen kommer att tävlas i pleasure, horsemanship och western riding i år, på D+C-tävlingar. Förhoppningsvis kommer vi ut på någon quartershow också, då blir det pleasure och ev horsemanship.

På 8-åringen är det reining som gäller, vi tävlar i ungdomsklasserna på de större tävlingarna (AQHA/SRHA/NRHA).
I år har vi kvalificerat oss till NRHA-EM som går i Österrike, och vi ligger för närvarande 12:a på NRHA's Europatopplista i Youth 14-18. :banana:

Ni som rider western här, vad har ni för häst? Ridtravare
Rider alla paint, quarter och arab eller har ni annat också? nej, men jag skulle gärna ha en paint!
Vilka grenar rider ni? eg. inga, har precis börjat
Tävlar? inte än
Vilka klasser?

Men vänta ni bara! :devil: :D

Ni som rider western här, vad har ni för häst? fjording 14 år i år :love:
Vilka grenar rider ni?reining, trail, western riding
Tävlar? mest på kul, Dtävlingar så ofta det är nått och då jag kan fara
Vilka klasser? reining, trail, western riding och nån horsemanship då och då

Piraja skrev:
Vilka grenar rider ni?
Reining, Western Riding, Versatile Horse...och någon gång även Trail och Pleasure.
Tävlar?
Ja
Vilka klasser?
Har bara färskingar just nu så det blir att börja på D-nivå. Förra hästen debuterade i C men, hans pålagringar satte stopp för vidare tävling där och han blev utdömd:(
Hoppas på bättre framgång med nuvarande gäng:D
Hm...*skyller på värmen*...glömde skriva raserna jag har idag...
1 korsning, okänd härstamning, betäckt med paint nu.
1 welsh cob, 2 årigt sto under utbildning
1 halvblod, 5 årig valack under tillridning, uppdragshäst som ska säljas.

Grattis !! Du måste vara skitduktig.. vad heter du ?? Något namn man "bör" känna igen ?!?! :angel:

Ni som rider western här, vad har ni för häst? Arabiskt fullblod :love:
Rider alla paint, quarter och arab eller har ni annat också? vet ganska många soom har annat också ...
Vilka grenar rider ni? Trail,Ranch Trail, Versitale horse, w.R,WH, ibland även reining och mycket sällan pleasure (men händer)...
Sen kanske jag startar ngn pool bending eller så för att det är kul..
I år är det meningen att jag även ska prova lite heard work...:p :D

Vilka klasser? Har bara tävlat D+C förr men startar A+B också i år.. första B till helgen på arab rm...

Jjag rider western på min varmblodskille.
Än så länge tränar vi bara, men jag har tänkt mig några lätta klasser i trail nästa år.

Då får man gratulera så hemskt mkt till framgångarna....:bow:
Inte illa för en 17åring...1a ring och 2 QH redan...:smirk:
missuppfatta mig inte, jag missunnar dig det inte...lycka till i Ö,rike..

Och lycka till _Erik_ i din 1a B-tävling...hoppas det går bra...

Själv har jag en 75a Paint, 4 år...
Skall se om jag vågar mig på en d-tävling till hösten...
Får väll bli Pleasure o w,riding....
Men mitt hjärta bankar för Trail (Ranch hellst)...
vi får se....får väll skaffa mig en Regelbok 1st...:D

Men hörni...Vad är Versitale Horse???

BonRaiz skrev:
Då får man gratulera så hemskt mkt till framgångarna....:bow:
Inte illa för en 17åring...1a ring och 2 QH redan...:smirk:
missuppfatta mig inte, jag missunnar dig det inte...lycka till i Ö,rike..

Tack så mycket! :)

Inte bara till dig, utan lite allmänt:

Mitt första inlägg kanske lät skrytigt, men det var inte så jag menade. Valde nog fel smiley, inte alltid så lätt. :)
Jag är jätteglad över att ligga på 12:e plats i Europa, jag har ju bara ridit två NRHA-tävlingar. Och med den hästen har jag inte direkt fått nåt gratis..

Jag har en femårig quartervalack, han är väldigt sent inriden och jag har bara haft honom i ett halvår och förra ägarna slarvade med grunderna så jag får snällt göra om alltihopa.
Planerar att rida workingcowhorse och reining med honom. Iår blir det miljöträning på HC och en showmanship i uddevalla om en vecka.

tack !! det hoppas jag också.. bra träning iallafall.. man får se det så...

Versitale Horse är en gren som innehåller Trail, Western Riding, Pleasure och Reining. Grenen är till för att visa hästens mångsidighet (Versitale) (men om min häst är så speciellt mångsidig vet jag inte... :p men de var ju en annan sak... :) )

Ni som rider western här, vad har ni för häst? Haflinger
Rider alla paint, quarter och arab eller har ni annat också? Nope
Vilka grenar rider ni? Rider mycket mycket samlande övningar, med inlägg av spinn, stop, rollbacks och lite trail, och självklart mycket ut i skogen..
Tävlar? en av hästarna tävlas, men är nu på betäckning så det blir nog lugnt framöver om jag inte får ordning på nån av dom andra!
Vilka klasser? Främst Reining, men även Western Riding:banana:

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 598
Senast: Nepenthe
·
Tävling Hur gör ni utseendemässigt med era hästar innan tävling? Duschar ni de? Gör ni något speciellt? Skriv gärna vilken gren ni tävlar i 🥰
Svar
8
· Visningar
943
Senast: Freazer
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I helgen tävlar ponnyer och stora hästar på alla nivåer under fyra dagar hos Södertälje Ridklubb. I dag, lördag, rider även en fransk...
Svar
0
· Visningar
77
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Intressanta uppfostringsmetoder?
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025