Vad har ni för ras?

Sv: Vad har ni för ras?

Jag har en andalusier valack, 11 år som jag har tävlat i pleasure än så länge :) Sen har jag köpt en ny arabhingst, 3 år som just ska ridas in, honom hoppas jag kunna tävla senare. I sommar ska han förhoppningsvis följa med på en trail at halter för att öva lite :smirk:

Ni som rider western här, vad har ni för häst?Rider alla paint, quarter och arab eller har ni annat också? en new forest-korsning, 14-årig valack. skulle dock vilja prova någon "westernras" om jag hade tid och pengar..
Vilka grenar rider ni? jag tränar förfullt på allt möjligt, vill vara mångsidig!
Tävlar? Vilka klasser? åker på alla tävlingar som jag kan, inte så mycket här upp men det blir mer! bara funnits d-tävlingar, men i sommar blir det förhoppningsvis även C. brukar vara med i trail, horsemanship, wr, rening, pleasure, lite blandat beroende på vad som erbjuds..

Jag har en varmblodstravare, ett sto på 17 år.
Vi har inte hållt på så värst länge med western men har en bakgrund av dressyr och där har vi mycket tillgodo.

Vi tävlar inte ännu men hoppas att allt ska gå väl (då vi haft otur tidigare med skador osv.) och känns det bra och hon är redo för det så kanske det blir någon D-tävling till hösten.
Grenar jag är intresserad av är horsemanship, pleasure, trail,ranch trail,,,de flesta ridgrenarna.

Jag har även en 1 årig korsningshingst. Mamma ovanstående sto och pappa halvblod. Han ska också bli en westernhäst har jag tänkt.
Grenar med honom vet jag inte men antagligen samma som mamman.

Vi har en QH valack, sju år och Paint sto ett år. Har tidigare haft ett Arabsto som vi tyvärr fick låta somna in.

Tränar och tävlar främst i reining men ska nu även testa western riding och lite horseman ship. Tränar mycket dressyr för en b-tränare.

Jag har en 3 årig basjkir =) :love:

eftersom att hon är så pass ung och dom växer så sakta ska vi börja lite smått med halter nu 22 juli i hagfors. :bump:

sen till hösten ska vi nog vara med i trotterklasser.

Har du någon häst??

Har en Clydesdalevalack som jag kör med och fick hem min foderhäst idag:love: Ett vbl sto på 6 år

Ni som rider western här, vad har ni för häst? Varmblod
Rider alla paint, quarter och arab eller har ni annat också? Har "annat" : )
Vilka grenar rider ni? Provar på det mesta, men trail och horsemanship var väldigt skoj!
Tävlar? Nej...
Vilka klasser?

Zindy16 skrev:
Ni som rider western här, vad har ni för häst?
Rider alla paint, quarter och arab eller har ni annat också?
Vilka grenar rider ni?
Tävlar?
Vilka klasser?
:bump:

Jag har en 9årig vbl valack som jag tränar & tävlar western med!:D
Just nu har jag bara tävlar i trail, WR & Pleasure. Men vill/ska prova på andra så småning om!:banana:

Jag har en arab. Vi har endast tävlat D-tävlingar, men ändå:angel:
Det är lite blandade klasser, tex Showmanship at Halter, Western horsemanship, Barrel Race och trail.
Går jättebra med honom:) Han har aldrig tävlat innan. Så det var första tävlingarna nu i början på veckan:) (För mig också..:smirk: )

Gilly skrev:
Jag har en arab. Vi har endast tävlat D-tävlingar, men ändå:angel:
Det är lite blandade klasser, tex Showmanship at Halter, Western horsemanship, Barrel Race och trail.
Går jättebra med honom:) Han har aldrig tävlat innan. Så det var första tävlingarna nu i början på veckan:) (För mig också..:smirk: )

Va kul!!:D Hur gick det för er på tävlingen??:bump:

Jadå:)

Det gick bara bra tack. Plcerade mig i alla klasser! 3:a i Horsemanshipen, showmanshipen och ¨Barrel racet.Och tillslut 2:a i trailen. Jättenöjd:love:

Zindy16 skrev:
Har en Clydesdalevalack som jag kör med och fick hem min foderhäst idag:love: Ett vbl sto på 6 år

clydesdale?? det var ovanligt, jag har aldrig sett en sådan.
Är inte dom stora kallblod? skimmel, många av dom??

jag har också haft varmblod på foder, 2 ston.
Jag lämnade tillbaka det sista i höstas.. och fick korsförlamning efter en skentur med min syster.. och då hade ägaren större möjlighet att anliga veterinär, så då lämnade jag tillbaka henne. hon var helt underbar :love:

Jo dem är väldigt ovanliga.
Finns bara ca: 7 st i Sverige:)
Jo dem är kallblod, från Skottland.
Framavlade för att dra whiskyvagnar:D
och väldigt stora (numer världens största ras, dem har gått om shiren)
Okej, aj då korsförlamning är inte kul alls:crazy:
Jo vbl är trevliga hästar:)

Zindy16 skrev:
Jo dem är väldigt ovanliga.
Finns bara ca: 7 st i Sverige:)
Jo dem är kallblod, från Skottland.
Framavlade för att dra whiskyvagnar:D
och väldigt stora (numer världens största ras, dem har gått om shiren)
Okej, aj då korsförlamning är inte kul alls:crazy:
Jo vbl är trevliga hästar:)

ojojoj! :eek:
hur höga är dom då???

Moses är runt 180+.
hans pappa (dna test är bra hehe) är 2.14

Jag har en Kallblodstravare vid namn Lappdoris :cool::eek: :cool: :eek: :cool: :eek: :cool: :bow:

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 598
Senast: Nepenthe
·
Tävling Hur gör ni utseendemässigt med era hästar innan tävling? Duschar ni de? Gör ni något speciellt? Skriv gärna vilken gren ni tävlar i 🥰
Svar
8
· Visningar
943
Senast: Freazer
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I helgen tävlar ponnyer och stora hästar på alla nivåer under fyra dagar hos Södertälje Ridklubb. I dag, lördag, rider även en fransk...
Svar
0
· Visningar
77
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Intressanta uppfostringsmetoder?
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025