Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Nu under hösten är det inte så kallt i skåne så då använder vi en fleecefodrad regnoverall.
Inför vintern har jag köpt en vinteroverall men extratyg i rumpa och på knän.
Vet inte om man får skriva ut fabrikat här. Reklam?
Pm:a om du vill veta.
Enligt testfaktas test 2009 så ä'r Coops overall bäst i test. Reima och Helly Hansen var bra med, men dyra. Nanooks overall andades bäst men kostade mest. Lindex overall hade bra vattentäthet, men andades inte. Sämst i andas och slittålighet var Lassie.
Men å andra sidan finns det ju mer märken än dessa. Bla har jag hört många vara nöjda med overaller från Ellos som ex. Själv har vi ännu inte fått tag på en overall som är gjord för 2 åringar med mage...verkar inte finnas rymliga, i alla fall har inte vi hittat dom än. Vi får köra på täckbyxor och täckjacka så länge.
Hur ser en fleecefodrad regnoverall ut ? Har aldrig hört namnet förut. Jag fattar ju vad det är, men har aldrig sett nån eller hört talas om en förräns du skrev det nu. Det verkar ju jättesmidigt. Skriv ut ett namn du, det får man göra, så kan jag Googla mig fram.
Inte vacker men en bra uppfinning
Det är en overall i gummi (?) som är fleecefodrad överallt utom i armarna för där är vanligt foder. Varför de valt att göra så vet jag inte..
100% vattentät är den i allafall och fungerar superbra på dagis för min 2-åring. Nackdelen är väl att den kanske inte andas så bra men jag har alltid fuskpolo och öppet lite i halsen på overallen så det ventilerar nog lite..
Jag har köpt min från Ellos.
(Vinteroverallen jag har är Didriksons.)
Det är lättare att hitta tvådelade fodrade regnställ, det finns i många olika märken. Det bästa man kan ha denna årstid enligt mig (Om man bor i södra Sverige) Jag förstår faktiskt inte varför inte alla har det! Istället för att krångla galonisar över overallen...
Nu kör vi fleesefodrat regnställ från Didriksson. Jag älskar det, det är inte stort och ivägen utan smidigt att röra sig i. Rasmus har aldrig vart kall då har de vart kring nollan. Luvan är kanon, i öppningen är den mer 4 kantig inte äggformad som luvor blir när man drar åt dem. Luvan är oxå fodrad och åker inte ner eller ivägen så man inte ser nått.
Dessutom är det inte hängslen utan en väst! Så blir det varmt kan man bara ta av jackan.
Jackan är det resår ganska långt ner så den sitter åt lite + att den är sydd så den går ner en bit på rumpan, det är inte bara en tyglapp utan den är "rumpformad"
Tror jag betala kring 500kr på en liten butik här på vischan, tänk ullared i mini-mini-mini-micro format
Sen älskar jag färgen
Vinteroverall passar fortfarande förra årets från Coop, växer han ur den blir det en ny där ifrån. Är kanonnöjd!
Säger som jerseyko, Didriksons fleecefodrade är outstanding om man bor i de delar av Sverige där det är mer regn än snö på vintern! Ica Maxi har en billighetsvariant men jag vet inget om kvaliten där.
Fast vi har snö Men det är så drygt med vinteroverall + regnbyxor när skiten ska smälta bort och framför allt innan de fryser! Nu ligger tempen mellan 0-5 grader om dagarna.
Overall och regnställ är dessutom sånna plagg som det funkar kanon med fast dom är förstora. Rasmus regnställ + overall köptes ju till förra säsongen, passar i år oxå. Eller overallen passa sist han prövade den i alla fall för några veckor sen Regnstället har han ju dagligen och där kan han växa bra många cm till innan de blir för litet.
Vi har haft Reima Tech och Coop/Friends och varit jättenöjda med båda!! Vi tänkte köpa Coop i år igen men de hade inte den nya modellen kvar i rätt storlek så i år provar vi Didrikson!
Förra året fick vi 1 meter den 25 november Det har snöat ganska ordentligt 3-4 ggr men så har de efter några dagar blivit plus och allt smält/regnat bort. Jag har en kompisar som lyckades göra en snögubbe med sina barn den 13 oktober!
Här är det kängor som gäller, Rasmus har så feta fötter att jag inte hittat ett enda par fodrade gummistövlar som han får ner foten i, han kommer inte runt i "kurvan" ner i foten för den är så hög.
Jag fyndade ett par kavat oanvända på tradera
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.