Vad har ni för kläder på jobbet?

Jobbar jag på boendet så är det det som jag kan tänka mig att tvätta i 60 grader som gäller. Det blir t-shirt, foppatofflor och ett par jeans oftast. Är jag på kontoret får det bli lite mer stilrent, oftast svart nedtill (kostymbyxor/svarta jeans) och någon neutral, snygg blus eller topp med passande skor.
 
Jeans och blus är min favorit. Sen har jag mycket T-shirts och toppar i enkel stil, men bättre material, typ lin eller viskos som jag tycker är snyggare än vanlig T-shirt.
Och typ koftor/cardigans i olika material och färg som jag kompletterar med. Kavaj använder jag i stort sett aldrig, men har några koftor i kavajstil som jag gillar.

För den delen har jag "tjocktröjor" på jobbet också, fast inte från sportaffärer. Och boots eller sneakers på fötterna.
 
Beror helt på var du jobbar tycker jag! Och vad jobbet innebär, tex sitter du ensam på ett kontor eller träffar du kunder och representerar företaget utåt?
 

Liknande trådar

Tjatter Apropå alla klädtrådar nu :D : Hade lite för mycket tid på tåget hem i eftermiddags och reflekterade; Vad har egentligen...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
13 840
Senast: TygerTyger
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 514
Senast: Ramona
·
Kropp & Själ Jag ska inom några veckor gå på en begravning för en avliden släkting. I och med det inser jag plötsligt att jag inte har några kläder...
Svar
17
· Visningar
6 606
Senast: Anna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp