Vad har ni för hjälm på tävling? *bild* **

Corax

Trådstartare
Jag ligger hemma sjuk och letar inspo till ny tävlingshjälm, så... Som rubriken förtäljer;
Vad tävlar ni i för hjälm?
Lägg in bild och gärna en kommentar om ni är nöjd och vad ni har för huvudform.

Har ingen bild men...

Min "finhjälm" är en Charles Owen Ayr8 Leatherlook i brun/guld :)
Har jätteovalt huvud, men denna passar mig som en smäck! Dock fick jag gå ner en storlek i denna, mot vad jag normalt har..

Jag har ju en samshield när jag tävlar. Matchad till kavajen...
DSC_0523.JPG

Har ju också en CO "fälttävlanssäker" variant men den har jag trillat av med så jag rider inte med den mer än om jag glömt den nya blåa..

DSC_1149.JPG

Och så har jag en nyinköpt GateHouse som jag nog bara kommer träna med (annars måste jag köpa en ny kavaj)

11080974_10155333537025497_6106602221617056501_n.jpg

Kör klassiskt med CO JW:). Börjar bli dags för en ny nu och spanar lite på en JW Victory men vet inte om jag är så modern än:p.
10306719_10203150295470150_7086660490933385976_n.jpg

Jag rider för tillfället i samma hjälm både hemma och borta, men en tävlingshjälm står högt på önskelistan, och då är det en CO liknande den på @Fiorano s bild som jag är sugen på, fast lutar nog åt den marinblå varianten för att matcha min kavaj.

Kör klassiskt med CO JW:). Börjar bli dags för en ny nu och spanar lite på en JW Victory men vet inte om jag är så modern än:p.
Jag kände lite som du förut men har nu gett upp att hitta en 'old fashion' hjälm till min travbaneskalle.
Har haft en Lamicell både till vardag och tävling senaste åren men den är sliten nu...
Har provat en Uvex idag men de är så fula tycker jag.
Har även tittat på GPA Easy men aldrig sett någon i verkligheten.
Skitsvårt!
Min gamla Champion Showring svettas man ju ihjäl i om det är mer än tio plus.

Jag har en Harrys horse challenge, måste dock köpa ny nu då den är 4 år gammal och det ju kommer nya krav på hjälmar.
Men då kommer denna att få fortsätta sitt liv hemma som dåligt väder och lastning hjälm ;). (Ja jag har en hjälm då jag lastar hästen och en annan då jag rider :rofl: är för att jag ska ha en ren hjälm på tävling och för att fin hjälmen inte ska repas då hästen går över en då man lastar :p.)

Jag har en Charles Owen Ayr8 Leatherlook i rött/silver! :) (lånad bild från google, hoppas det är ok!?)
fb9f7b1281204bb285a41045f5d90ea0.jpg

Vi har samma smak du och jag. :D Jag har också en JW sammetshjälm som jag numera bara använder som finhjälm/tävlingshjälm. Till vardags har jag en JW Victory och den är supersuperskön! Valde Victoryn som vardagshjälm för att jag rider mycket utomhus och om det regnar eller skrapar grenar mot hjälmen, så är det ingen sammet som blir förstörd. Plus att den är mycket svalare än sammets-JW:n.

Jag har haft min Lamicell som tävlingshjälm ett tag, men har nu bytt till en lite äldre olympic(?) sammetshjälm (marinblå) som jag inte har bild på. Är dock lite sugen på en ny tävlingshjälm :p Funderar på en CO Fiona...

Lamicell (foto: Linnea Månström)

Jag rider med lamicell swarovski. Otroligt skön och bra passform tycker jag! Även lättviktsmodell så man känner knappt att den sitter där uppe på huvudet :p

Jag har haft min Lamicell som tävlingshjälm ett tag, men har nu bytt till en lite äldre olympic(?) sammetshjälm (marinblå) som jag inte har bild på. Är dock lite sugen på en ny tävlingshjälm :p Funderar på en CO Fiona...

Lamicell (foto: Linnea Månström)
Snygg kavaj. Vad är det för någon?

Jag rider med lamicell swarovski. Otroligt skön och bra passform tycker jag! Även lättviktsmodell så man känner knappt att den sitter där uppe på huvudet :p

Har du nån bild? VAd har du för kavaj till den?

Jag köpte en sådan nu på Hööks kampanj men är osäker på om det verkligen passar mig eller om jag ska lämna tillbaka den... har en Pikeur Diana kavaj och det vetefan alltså...

Liknande trådar

Utrustning Hej! Är dessa hjälmar godkända att tävla med? Hittar ingen märkning med VG1. Lägger in bild 2 i en kommentar.
Svar
8
· Visningar
1 108
Senast: Freazer
·
Katthälsa Jag får förhoppningsvis hem min nya vän snart men jag försöker hitta en vettig försäkring Jag är en nojjig matte och vill ha en rätt...
2
Svar
26
· Visningar
2 366
Senast: Mia_R
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 841
Senast: Anonymisten
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 463
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar