Vad har ni för hästar?

Sv: Vad har ni för hästar?

har engelska fullblod, en D-ponny på 147cm engelskt fullblod förstås, 9 år och en stor liten häst på 154cm 6 år

Min häst( Eller den är inte min på riktigt men jag rider och tar hand om den som om den vore min egen) är ett sto på 160 cm e: Acagion ue: Cortez.

Nu är hon bara 3 ½( 4 till våren) och heter Alice. Blev 15 av 72 på treårstestet i hoppning och 25 av X antal hästar. Med henne kommer jag satsa på framför allt hoppning ( Målet för nästa år är 4-årschampionatet i hoppnin) Men även endel dressyr och fälttävlan.

Hon är en underbart vacker ( Mörkbrun med stjärn) med utstrålning och power. Hon är inte helt lättriden p g a hennes enorma vilja och framåtbjudning! Hon har löshoppats upp till 125 med underbar teknik och balans. Hon har dock aldrig( Me betoning på ALDRIG) rivit eller varit nära en bom!! Hon kommer att bli en suverän omhoppningshäst då hon redan nu har en otrolig balans och vänder på en femöring i full galopp!!

// erica

Jag har ett Hbl sto ½tysk stam e: Willibald-Garbo-Gassendi
Hon är 5år och har gått debutant än så länge...Tävlad i hoppning tom 110 (endast tävlad detta år) Hon är 164 cm.

så här ser vi ut

**DONOTDELETE** skrev:
Jag är lite intresserad av vad FT folket i lilla sverige har för hästar? Hur gamla är dom? Hur höga? Vad heter dom? kan ni inte berätta lite om era hästar?!

Själv har jag två hästar. En utav dom Är en Svart hingst som heter Numenor. Den andra är en Skimmel som heter Legend (vallack) :love: mina hästar är ganska stora, 175 och 169 centimeter... ni som har lite mindre hästar, hoppar dom lika bra på högre hinder?

Tack om ni svarar :D /// :banana:

Vi har ett Isabellsto e. Bernstein-Zinsky**-Jaguar-Kaliber
som är ca 165. Hon är 6 år (i år) och har startat 1.20 hoppning och Lätt Fälttävlan, men på träning har hon väl hoppat 1.30 ca
(vet ej riktigt, har henne utlånad)

Jag har 2 hästar

valack-97 75%fbl 25%hbl, ca 162cm, går lätt ft, 1.20 hoppn

valack-98 fbl e diaghlyphard, 168cm går deb ft , 1.10 hoppn

Förresten är här några bilder på Molinna
PICT2102.jpg

PICT2412.jpg

PICT2006.jpg

Ett sto e:Magritte - Ibsen

Hon har varit hopphäst innan men ska skolas om till ft, vilket jag tror kommer gå super. Hon är totalt orädd och hoppar allt! :D

Hon är ca 1.60 men har gått 1.30 så höjden är inga problem trots hennes storlek.

Senast ändrad av en moderator:

Jag tänkte lägga in en bild från Mina bilder, men det funkar inte, tips??

kolla under Övriga forum - Datorer. där står de hur man gör

Jag har två hästar. Den ena hoppar hur bra som helst på banhoppningshinder men hatar terränghinder så han får förbli en hopphäst. Den andre jag har är en tung häst men som älskar att gå ft och hoppning så jag tänkte han skulle få komma ut lite mer i år. Han har bara gått deb men hoppar lätt större hinder. I banhoppning har han gått 130.

"Fälttävlanshästen" ;)
63590be4.jpg

Lyckades inte iaf. den finns ju inte på internet, jag är inte bra på datorer, jag vet :angel:

Men nu finns iaf. en liiiten bild på henne som min profilbild :D

Har en Newforest/Arab valack han har gått La dress, Lb hopp och deb. Fälttävlan. Men han har blivit 18år nu så de blir inte så mycket tävlande.

Har också ett arabiskt fullblod på 10år han kan i stort sett hoppa hur högt som hellst! Har sån spänst så att de e läskigt! Men alla hinder försöker att bita han i bena, så han stannar ju här och där. Högt utbildad i dress.
Båda ska till Uffe i leksand på fälttävlansläger i sommar, båda e d-ponnyer.
:love:

Senast ändrad:

Har en liten kille född -01 (e. Lancier - Columbus xx), är just nu bara ca 156cm men det räcker perfekt för lilla mig, kan hända att han växer några cm till.

Har tänkt kvala honom till 4-årschampionatet! Ville att skulle bli dressyrhäst av honom men han är så pass fin i hoppningen också, stora luftiga språng och rädd om fötterna så fälttävlan är nog den ultimala grenen för honom med alla tävlingsmoment i ett. Ser fram emot en spännade och roligtävlingskarriär med honom... :)

Liknande trådar

Avel Min 2-åriga hingst ska visas på rådgivande bedömning i NWB i slutet på Augusti. I samband med det känner jag att det skulle vara...
Svar
2
· Visningar
1 217
Senast: sorbifolia
·
Gnägg http://www.hippson.se/artikelarkivet/veterinar/grovre-men-valproportionerliga-hastar-som-ror.htm Tyckte det var en intressant artikel...
Svar
11
· Visningar
2 585
Senast: tuaphua
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok :eek:....man tycker man kortat stiglädren så att man sitter med knäna under hakan och ridläraren säger åt en korta för dom är för långa...
Svar
0
· Visningar
438
Senast: cewe
·
Foder & Strö Nu är stallet snart klart och det är snart dags för mina pojkar att flytta hem. Då vi flyttat för långt från våran gamla höbonde måste...
Svar
3
· Visningar
690
Senast: Deimion
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka